گفت‌وگو|

توصیه‌های پلیس فتا در خصوص انجام خریدهای نوروز و ماه رمضان

11:10 - 02 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۳۰۲۱
توصیه‌های پلیس فتا در خصوص انجام خریدهای نوروز و ماه رمضان
معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا فراجا به بیان توصیه‌هایی در خصوص انجام خریدهای نوروزی پرداخت.

سرهنگ رامین پاشایی در گفت‌وگو با میزان گفت: با توجه فرارسیدن ایام  نوروز و ماه رمضان اقدام برخی از شهروندان برای خرید‌های مایحتاج زندگی خود می‌طلبد که در هنگام خرید‌های خود نکات امنیتی کارت‌های بانکی را رعایت کرده و برای خرید آنلاین روی هرلینکی کلیک نکنید.

مراقب لینک‌های جعلی باشید

وی متذکر شد: کاربران شبکه‌های اجتماعی در مواجه با تبلیغات و عناوین متنوع در راستای تخفیفات ویژه عید نوروز و حراج‌های آنلاین مراقب باشید تا به لینک‌های جعلی هدایت نشده و در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوید.

 از واریز وجه قبل از دریافت کالا خودداری کنید

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا فراجا افزود: هنگامی که کاربری در فضای مجازی کالا و اجناسی را پسند می‌کنید حتما به این نکته توجه داشته باشد که از واریز وجه قبل از دریافت کالا خودداری کرده و از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و قابل اطمینان اقدام به خرید کنید.

دقت کنید روی کارتخوان‌ها تجهیزات مشکوک و اضافی نصب نشده باشد

سرهنگ پاشایی اظهار کرد: شهروندانی که از کارت‌های بانکی خود در اماکن مختلف برای پرداخت بهای کالا‌ها و خدمات خریداری شده استفاده می‌کنند حتما دقت داشته باشند که روی کارتخوان‌ها تجهیزات مشکوک و اضافی نصب نشده باشد و در هنگام پرداخت از طریق کارت خوان‌ها از ارائه رمز کارت بانکی خود به فروشنده خودداری کنید و درهنگام پرداخت ازطریق سامانه پرداخت فروشگاهی حتما ازفروشنده بخواهید که دستگاه را در نزدیکی شما قراردهد تا خود بتوانید رمز بانکی را وارد کنید و پس ازخرید ازطریق دستگاه کارت خوان حتما برگه رسید مشتری را ازفروشنده بگیرید. 

نسبت به تغییر دوره‌ای رمز‌های اینترنتی و بانکی خود اقدام کنید

وی ضمن اشاره به اینکه هموطنان موجودی حساب‌های بانکی خود را کنترل کرده تادرصورت برداشت غیرمجاز و یاسوء استفاده سریعا از آن مطلع شوید، بیان کرد: حتما نسبت به تغییر دوره‌ای رمز‌های اینترنتی و بانکی خود اقدام کنید که این امر می‌تواند در صورت به سرقت رفتن رمز کارت بانکی، مجرمان سایبری را ناکام بگذارد و از اطلاعات بانکی‌تان نگهداری کند.

ازقراردادن عکس‌های خانوادگی، شماره حساب‌ها و رمز‌های بانکی بر روی تلفن همراه خودداری کنید

سرهنگ پاشایی توضیح داد: به دلیل خرید‌های نوروزی و شلوغی اماکن عمومی درهنگام خرید‌ها از تلفن همراه خود در این مکان‌ها استفاده نکنید و ازقراردادن عکس‌های خانوادگی، شماره حساب‌ها و رمز‌های بانکی بر روی تلفن همراه خودداری کنید تا درصورت سرقت گوشی همراه، این اطلاعات باعث سوءاستفاده‌های بعدی نباشد. 

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتاعنوان کرد: توصیه می‌شود با قراردادن رمزپین گوشی درهنگام روشن کردن آن وهمچنین رمزگذاری برروی فایل‌های خود در تلفن همراه، مانع ازدستیابی افرادسودجو به آن‌ها شوید.

توصیه‌های پلیس فتا همزمان با روزهای پایانی سال

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *