افزایش ایمنی با کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت مجاز در سفر‌های نوروزی

8:58 - 21 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۰۱۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
افزایش ایمنی با کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت مجاز در سفر‌های نوروزی
معاون حمل ونقل وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به افزایش ایمنی با کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت مجاز در سفر‌های نوروزی، گفت: با توجه به در پیش‌بودن پایان سال ۱۴۰۱ و آغاز سفر‌های نوروزی سال ۱۴۰۲، تشکیل ستاد نوروزی برای هرچه ایمن بودن سفر‌ها و تلاش همگانی برای کاهش تصادفات و مدیریت هرچه بهتر تردد‌ها لازم است.

خبرگزاری میزان _ شهریار افندی‌زاده، معاون حمل ونقل وزیر راه‌وشهرسازی و دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور، بر بسیج همگان از جمله استان‌ها برای برنامه‌ریزی و کنترل برای کاهش تصادفات اشاره و خواستار حضور همه جانبه دستگاه‌ها در انجام این مهم شدند.

وی بر تشکیل منظم کمیسیون‌های ایمنی استان‌ها با ریاست استانداران تاکید و بیان کرد: با توجه به در پیش بودن پایان سال ۱۴۰۱ و آغاز سفر‌های نوروزی سال ۱۴۰۲، تشکیل ستاد نوروزی برای هرچه ایمن بودن سفر‌ها و تلاش همگانی برای کاهش تصادفات و مدیریت هرچه بهتر تردد‌ها لازم است.

افندی‌زاده عنوان کرد: اطلاع‌رسانی مناسب صداوسیما برای کاهش سرعت و افزایش ایمنی سفر‌ها می‌تواند یکی از عوامل تاثیرگذار مهم در کاهش تصادفات و به تبع آن کاهش کشته‌شدگان ناشی از این تصادفات باشد.

وی ادامه داد: با توجه به زمان اندک باقی‌مانده تا آغاز سفر‌های نوروزی کلیه مدیران کل راه‌وشهرسازی استان‌ها به عنوان روسای شورای هماهنگی راه‌وشهرسازی استان‌ها و سایر مدیران کل که اعضای این شورا می‌باشند؛ بایستی از این ظرفیت بهره برده و در هماهنگی منظم و مستمر با صداوسیما از ظرفیت‌های این سازمان برای ارائه راهکار‌های افزایش ایمنی و کاهش سرعت رانندگان در سفر‌های نوروزی استفاده کنند.

افندی زاده یادآور شد: بنا به تاکید وزیر راه‌وشهرسازی، مقرر شد توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، ۸ هزار کیلومتر طول از محور‌های مواصلاتی مهم کشور و ۲۰۰ نقطه پرتصادف در سطح کشور تا قبل از شروع طرح نوروزی ایمن‌سازی، آشکارسازی و اصلاح هندسی شود که این موضوع مهم از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و با همکاری همه استان‌ها در حال انجام است.

به گزارش وزارت راه‌وشهرسازی، معاون حمل و نقل وزیر راه‌وشهرسازی در پایان بر توجه به موضوع مهم افزایش جانباختگان تصادفات، اشاره و بر حضور فعال مدیران کل وزارت راه‌وشهرسازی در نشست‌های کمیسیون ایمنی استان‌ها، تشکیل مستمر نشست‌های کارشناسی دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌ها، تولید محتوی آموزشی مرتبط با ایمنی ترافیک و پخش در  صداوسیما و لزوم برنامه‌ریزی سفر‌های نوروزی سال‌جاری و تلاش و همکاری کلیه سازمان‌ها و ارگان‌های مسئول و موثر در کاهش تصادفات رانندگی تاکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *