ثبت رکورد تولید یک‌میلیارد مترمکعب گاز ترش در کشور

14:53 - 20 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۹۲۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
ثبت رکورد تولید یک‌میلیارد مترمکعب گاز ترش در کشور
وزیر نفت با بیان اینکه امسال رکورد تولید یک میلیارد مترمکعبی گاز ترش در کشور ثبت شد، گفت: توانستیم با کمترین قطعی گاز، زمستان را بگذرانیم.

خبرگزاری میزان _ جواد اوجی در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه تقویت خط انتقال گاز ۱۶ اینچ تربت جام با اشاره به سرمای بی‌سابقه هوا در زمستان امسال، گفت: با توجه به مشکلاتی که دی برای کشور ترکمنستان رخ داد و سوآپ گاز قطع شد، شاهد افت فشار در سر شاخه‌های شبکه گاز استان خراسان رضوی بودیم.  

وی با بیان اینکه امسال رکورد تولید یک میلیارد مترمکعبی گاز ترش در کشور ثبت شد، افزود: همکارانم با اقدام‌های جهادی و مدیریت مناسب توانستند با کمترین قطعی گاز، زمستان را بگذرانند.

وزیر نفت با اشاره به اقدام‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای استمرار پایداری گاز در کشور، تصریح کرد: ذخیره‌سازی گاز طبیعی‌فشرده‌شده (سی‌ان‌جی) و اس‌ان‌جی، ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه دی، احداث ایستگاه تقویت فشار گاز آرادان و خط لوله محمدیه در منطقه پارچین از جمله اقدام‌هایی است که برای پایداری گاز در استان‌های خراسان، سمنان و گلستان در حال اجراست.

اوجی با قدردانی از قرارگاه خاتم‌الانبیا برای اجرای به موقع پروژه‌های راهبردی و مهم صنعت نفت، ادامه داد: تلاش می‌شود پاییز سال ۱۴۰۲ این خط لوله ۷۰ کیلومتری تکمیل شود.

به گزارش شانا، وی تأکید کرد: امسال مصرف روزانه گاز بخش خانگی و تجاری در روز‌هایی به ۷۰۰ میلیون متر مکعب هم رسید که از بین حدود ۲۷ میلیون مشترک گاز، امسال تنها گازرسانی ۷۰ هزار مشترک در تربت جام با محدودیت‌هایی روبه‌رو شد.

قیمت بنزین تغییر نمی‌کند

اوجی، تصریح کرد: برای بار چندم عرض می‌کنم هیچ تصمیمی در بودجه کل کشور سال ۱۴۰۲ مبنی بر افزایش قیمت بنزین و گازوئیل نداریم و با برنامه‌ریزی همکارانم در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در ایام نوروز، همه جایگاه‌های کشور مجهز شدند و حدود ۶۰ هزار نفر در این ایام آماده خدمت‌رسانی به مردم کشور هستند.

وزیر نفت ادامه داد: ظرفیت تولید بنزین در کشور افزایش یافته و هیچ کمبودی در این زمینه نیست، امیدواریم با همکاری مردم هیچ مشکلی در تامین سوخت نوروزی نداشته باشیم.

وی همچنین گفت: ایران اکنون در حوزه فرآورده‌های نفتی با همسایگان خود تجارت دارد، همچنین تاکنون برای تخصیص سهیمه بنزین نوروزی در دولت هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

خبر‌های خوبی از توافق با شرکت‌های بزرگ چینی داریم

اوجی همچنین درباره توافقات اقتصادی اخیر با کشور چین تصریح کرد: توافق‌های خوبی با شرکت‌های بزرگ چینی انجام‌شده و به‌زودی خبر‌های بسیار خوبی در این زمینه به اطلاع مردم خواهیم رساند، این توافق‌ها و قرارداد‌ها بهره مطلوبی برای ایران و چین خواهد داشت.

  • بیشتر بخوانید:
  • عملیات اجرایی تقویت خط انتقال گاز ۱۶ اینچ تربت جام آغاز شد

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *