آنچه در سفر وزیر بهداشت به استان فارس گذشت

12:30 - 20 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۸۸۱
آنچه در سفر وزیر بهداشت به استان فارس گذشت
در این خبر به بیان آنچه آنچه در سفر وزیر بهداشت به استان فارس گذشت، پرداخته شده است.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در سفری یک روزه به منظور بازدید از مراکز و پروژه‌های بهداشتی و درمانی در جنوب شرق و افتتاح طرح‌های عمرانی حوزه سلامت در جنوب غرب استان فارس، وارد فرودگاه جهرم شد.

رحیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع، فرشیدی، معاون بهداشت، پاک آیین، دستیار رسانه‌ای وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و رحیم نیا، مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، عین اللهی را در این سفر همراهی می‌کنند.

بازدید وزیر بهداشت از مرکز جامع سلامت شبانه روزی شهر دبیران

وزیر بهداشت در سفر به استان فارس از مرکز جامع خدمات سلامت شبانه روزی شهید شریعتی شهر دبیران از توابع شهرستان زرین دشت بازدید کرد.

بهرام عین اللهی همچنین از پروژه عمرانی این مرکز بهداشتی که با پیشرفت فیزیکی حدود ۲۰ درصدی و با مشارکت خیّرین سلامت در حال ساخت است، بازدید کرد.
 
این مرکز حدود ۱۷ هزار و ۷۴۰ نفر را تحت پوشش دارد و در زمینی با زیربنای ۵۰۰ متر مربع در بخش‌های آزمایشگاه، رادیولوژی، تسهیلات زایمانی، بهداشت محیط و دندانپزشکی است. 
 
وزیر بهداشت در گفتگو با پرسنل این مرکز بهداشتی از تلاش‌های آن‌ها در ارائه خدمات مراقبتی تشکر کرد.

بررسی ارائه خدمات بهداشتی در شهرپیر زرین دشت

وی با حضور در شهرپیر از توابع زرین دشت، از مرکز جامع خدمات سلامت شبانه روزی شهید درستکار این شهر بازدید کرد.

 عین اللهی در این بازدید در گفتگو با یکی از ۴ پزشک این مرکز در جریان خدمت رسانی و نیز ارجاع بیماران در صورت نیاز به سطح ۲ خدمات، قرار گرفت.

مرکز جامع خدمات سلامت شبانه روزی شهید درستکار شهرپیر با زیربنای ۴۰۰ متر مربع و خدماتی همچون آزمایشگاه، سونوگرافی، دندانپزشکی، مراقبت سلامت و بهداشت محیط، خدمت رسانی می‌کند.

جمعیت تحت پوشش این مرکز بهداشتی حدود ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر است.

بازدید میدانی وزیر بهداشت از بیمارستان زرین دشت

وزیر بهداشت در سفر یک روزه به استان فارس از بخش‌های مختلف بیمارستان امام موسی کاظم (ع) شهرستان زرین دشت بازدید کرد و در جریان ارائه خدمات این مرکز درمانی قرار گرفت.

عین اللهی در حاشیه این بازدید با اشاره به بازدید از مراکز جامع خدمات سلامت دبیران، شهرپیر و خسویه این شهرستان، گفت: شهرستان زرین دشت از مناطق کمتر برخوردار کشور است و کمبود‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان برطرف می‌شود.

وی افزود: در شهر دبیران نیاز به توسعه مرکز جامع خدمات سلامت و حل مشکلات تسهیلات زایمانی دارد. در شهرپیر نیز خیّرین تمایل به توسعه مرکز جامع خدمات سلامت دارند که مقرر شد ۶۰ درصد از سوی آن‌ها و ۴۰ درصد و تجهیز آن نیز از سوی وزارت بهداشت انجام شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اورژانس بیمارستان امام موسی کاظم (ع) زرین دشت نیاز به تقویت و توسعه دارد، گفت: امیدواریم پروژه توسعه اورژانس این بیمارستان که در حال ساخت است، به زودی تکمیل شود. بخش دیالیز این بیمارستان نیز با تعداد تخت کافی راه اندازی شده و کمبود‌های این مرکز نیز برطرف می‌شود.

بیمارستان امام موسی کاظم (ع) زرین دشت با ۴۶ تخت و در بخش‌های داخلی، اطفال، سی سی یو، جراحی، اتاق عمل و اورژانس فعالیت دارد.

افتتاح پایگاه جاده‌ای اورژانس پنگرویه

صبح امروز و همزمان با سفر وزیر بهداشت به استان فارس، معاون بهداشت وزارت بهداشت در سفر به شهرستان لامرد، پایگاه جاده‌ای اورژانس پنگرویه را افتتاح کرد.

این پایگاه در سال ٩٦ کلنگ زنی شده بود که با پیگیری‌های شبکه بهداشت لامرد و خیر این پروژه دکتر محمد تقی، پیش از ظهر ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت افتتاح و به بهره برداری رسید.

گفتنی است، این پایگاه از سمت غرب ٣٥ کیلومتر و از سمت شرق ٤٠ کیلومتر با پایگاه‌های اورژانس منطقه فاصله دارد. این پایگاه اورژانس با کمک ١٥ میلیارد ریالی خیر محترم و خرید تجهیزات با هزینه‌ای بالغ بر ۶ میلیارد ریال با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه اندازی شد.

بررسی خدمات و نیازمندی‌های بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) داراب توسط وزیر بهداشت

وزیر بهداشت از بخش های مختلف بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) شهرستان داراب بازدید کرد. 

عین اللهی ضمن عیادت از بیماران و گفت‌وگو با پرسنل و همراهان بیماران، در جریان مشکلات این مرکز درمانی قرار گرفت و بر رفع کمبود‌های آن، تاکید کرد.

این بیمارستان دارای ۲۲۵ تخت، ۱۸ بخش، ۴ اتاق عمل، ۵۰ پزشک متخصص و ۱۵ پزشک عمومی است که به جمعیت بیش از ۲۵۰ هزار نفری داراب ارائه خدمات می‌کند.

خسویه؛ آخرین مقصد بازدید‌های وزیر بهداشت در شهرستان زرین دشت

وزیر بهداشت در آخرین بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان زرین دشت، از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی شهید صابری در خسویه بازدید کرد.

عین اللهی در این بازدید ضمن گفتگو با مردم و بیماران، از خدمات و تلاش‌های نیرو‌های بهداشتی و درمانی این مرکز، قدردانی کرد.

جمعیت تحت پوشش مرکز جامع خدمات سلامت روستایی شهید صابری خسویه حدود ۱۴ هزار و ۷۷۵ نفر است.

آغاز عملیات اجرایی ساخت مرکز جامع سلامت روستایی امیرالمومنین (ع) شهرستان لامرد

عملیات اجرایی ساخت مرکز جامع سلامت روستایی امیرالمومنین (ع) شهرستان لامرد، با حضور دکتر حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، آغاز شد.

 مرکز جامع خدمات سلامت روستایی امیرالمومنین (ع) شهرستان لامرد، در متراژی با مساحت ٧٧٣ متر مربع ساخته شده و با حضور پزشک، ماما، مراقب سلامت و کارشناس بهداشت محیط، کارشناس تغذیه، پرستاری و تزریقات و دندانپزشکی، آماده ارائه خدمت خواهد شد.

گفتنی است، این مرکز با کمک خیّر نیک اندیش، حاج محمد ابراهیمی، در بازه زمانی ١٨ ماهه و با بودجه‌ای ٦ میلیارد تومانی، ساخته شده و توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد، تجهیز خواهد شد.  

براساس این گزارش، مرکز جامع سلامت کنونی این روستا که با حضور یک پزشک، ماما، مراقب سلامت و پرستار در حال فعالیت و ارائه خدمت به هموطنان است، ساختمانی با عمر بیش از ٣٠ سال دارد.

وزیر بهداشت وارد شهرستان لامرد شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سفر به استان فارس، وارد شهرستان لامرد شد.

بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان بعثت شهر اشکنان

عین اللهی، از بیمارستان خیرساز بعثت شهر اشکنان شهرستان لامرد بازدید کرد.

 وزیر بهداشت در این بازدید ضمن بررسی ارائه خدمات درمانی به بیماران در این بیمارستان با پرسنل و بیماران نیز گفتگو کرد.
 
امام جمعه شهر اشکنان نیز بعد از این بازدید از وزیر بهداشت به دلیل حضور در این شهر تقدیر کرد و از وی خواست تا توجه ویژه‌ای به این شهرستان در حوزه سلامت داشته باشد.
در بازدید از بیمارستان بعثت که ۳۰ سال سابقه خدمت رسانی دارد، برخی از معاونان وزیر بهداشت نیز حضور داشتند.

افتتاح مرکز ناباروری شهرستان لامرد توسط وزیر بهداشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مرکز ناباروری (آی یو ای) شهرستان لامرد را افتتاح کرد.

عین اللهی، وزیر بهداشت به همراه نماینده شهرستان لامرد در مجلس و مسئولان این شهرستان، مرکز ناباروری (IUI) واقع در بیمارستان حاج محمود حاج حیدر شهرستان لامرد را افتتاح کرد.
 
در این مرکز بیمارانی که مشکلات نازایی دارند با تعرفه دولتی درمان خواهند شد. ساخت این مرکز از سالیان گذشته شروع شده بود که امروز با حضور وزیر افتتاح شد. 
 
همچنین عملیات ساخت ٢٠ واحد مسکونی برای پزشکان مستقر در این بیمارستان با حضور وزیر بهداشت آغاز شد. ساخت این واحد‌های مسکونی به صورت خیّرساز خواهد بود.
 
وزیر بهداشت به صورت تلفنی با خیر نیک اندیش این بیمارستان گفتگو کرد و ضمن تقدیر از وی آمادگی وزارت بهداشت را برای هرگونه کمک به این مرکز اعلام کرد.

افتتاح طرح توسعه ساختمان بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) شهرستان مُهر

طرح توسعه ساختمان بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) شهرستان مُهر با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

 عین اللهی به همراه نماینده شهرستان لامرد و مسئولان این شهرستان، ساختمان الحاقیه بیمارستان فاطمه الزهرا (س) شهرستان مُهر را افتتاح کرد.
 
ساختمان طرح توسعه بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) دارای بخش‌های اورژانس، اتاق عمل، آزمایشکاه و سی سی یو با زیر بنای ۱۴۴۰ متر مربع در سال ۱۳۸۷ کلنگ زنی شده که با پیگیری‌های نماینده و مسئولان و اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز افتتاح و به بهره برداری رسید.

بیمارستان صدیقی شهر گله دار توسط وزیر بهداشت افتتاح شد

بیمارستان صدیقی شهر گله دار در مراسمی با حضور پرشور مردم این شهر، توسط وزیر بهداشت افتتاح شد.

عین اللهی در آخرین برنامه از سفر یک روزه خود به استان فارس با حضور در شهر گله دار شهرستان لامرد، بیمارستان صدیقی این شهر را در مراسمی با حضور پرشور مردم این شهر افتتاح کرد.
 
بیمارستان صدیقی گله دار با ۳۲ تخت و زیربنای ۴۵۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۱۲ و نیم هکتار با مشارکت خیر حاج عبدالعزیز صدیقی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.
 
لازم به ذکر است کلنگ ساخت این بیمارستان در سال ١٣٨٦ به زمین زده شده بود که امروز بعد از ١٥ سال به بهره برداری رسید.

بازدید عین اللهی از پروژه بیمارستان در حال ساخت داراب

وزیر بهداشت در سفر به جنوب شرق فارس از پروژه بیمارستان داراب که با پیشرفت فیزیکی ۵۳ درصدی در حال ساخت است، بازدید کرد.
 
عملیات ساخت این بیمارستان با ظرفیت ۱۶۰ تختخواب با زیربنای ۱۵ هزار و ۶۷۲ متر مربع تا سال ۹۸ با پیشرفت حدود ۱۰ درصدی انجام شده بود که باتوجه به نیاز شهرستان داراب به افزایش تخت‌های بیمارستانی، در دولت سیزدهم مورد توجه جدی قرار گرفته است. 
 
در دولت سیزدهم و تا کنون ۷۷ میلیارد تومان برای ساخت این بیمارستان تخصیص یافته و بنا بر پیش بینی پیمانکار، با تخصیص حدود ۳۰۰ میلیارد تومان تا سال ۱۴۰۳، ساخت این بیمارستان تکمیل می‌شود. 
 
بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی داراب شامل بخش‌های آزمایشگاه، درمانگاه، فیزیوتراپی، اعمال جراحی، اعمال زایمان، مراقبت‌های ویژه سی سی یو و آی سی یو، آنژیوگرافی، مراقبت‌های ویژه نوزادان، دیالیز و ۵ اتاق عمل خواهد بود.

بررسی خدمات یکی از پیشرفته و مجهزترین بیمارستان‌های کشور در جهرم با حضور عین اللهی

وزیر بهداشت با حضور در جهرم، از بخش‌های مختلف بیمارستان سید الشهدا (ع) این شهرستان، بازدید و آن را یکی از پیشرفته و مجهزترین مراکز درمانی جنوب کشور عنوان کرد.
به گزارش وبدا، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از بیمارستان سید الشهدا (ع) شهرستان جهرم، اظهار داشت: سال گذشته توفیق حضور در مراسم افتتاح این بیمارستان را نداشتم و این بیمارستان یکی از زیباترین و مجهزترین بیمارستان‌های کشور با ظرفیت ۳۱۳ تخت است.
 
وی افزود: بیمارستان سیدالشهدا (ع) جهرم دارای همه امکانات و خدمات فوق تخصصی و پیشرفته است و چندین پروژه عمرانی نیز با مشارکت خیّرین در این مرکز، در حال ساخت است که برای تکمیل آن کمک خواهیم کرد.
 
وزیر بهداشت با اشاره به فعالیت مرکز درمان ناباروری در شهرستان جهرم، گفت: مرکز درمان ناباروری جهرم نه تنها در استان بلکه در کشور، یکی از بهترین هاست. یکی از نکات مهم در جهرم، فعالیت دانشگاه علوم پزشکی و تربیت دانشجویان پزشکی، دستیار تخصصی، کارشناسی ارشد و PHD است که امکان رشد آموزشی این منطقه از کشورمان نیز وجود دارد. 
 
عین اللهی ضمن تاکید بر اهمیت تفکر پیشرفت، گفت: مقام معظم رهبری بار‌ها فرمودند و رییس جمهور نیز اخیرا در مراسم افتتاح بیمارستان حضرت مهدی (عج) تهران گفت که همیشه باید به دنبال نوآوری و بکارگیری روش‌های پیشگیری و درمانی جدید باشیم و در این زمینه همواره در کنار دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و از جمله جهرم، هستیم.

 انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *