گفت‌وگو|

آقامیرزایی: با مصدومیت در سه ماده قهرمان شدم/ ۳ میلیون از فدراسیون قایقرانی حقوق می‌گیریم

8:45 - 21 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۸۷۸
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
آقامیرزایی: با مصدومیت در سه ماده قهرمان شدم/ ۳ میلیون از فدراسیون قایقرانی حقوق می‌گیریم
ملی‌پوش قایقرانی ایران گفت: قهرمانی جهان در آلمان تنها شانس‌مان برای کسب سهمیه ۴ نفره ۵۰۰ متر المپیک پاریس است.

علی آقامیرزایی در گفت‌وگو با میزان، درباره شرایطش در لیگ قایقرانی آب‌های آرام، اظهار داشت: لیگ باکیفیت و منظمی برگزار شد و خوشبختانه باوجود آنکه هنوز با آسیب‌دیدگی دست و پنجه نرم می‌کنم موفق شدم در سه ماده ۵۰۰ متر تک نفره، ۴×۲۰۰ متر و ۳۰۰۰ متر تک نفره در جایگاه نخست قرار بگریم. باتوجه به اینکه ۵۰ درصد از میزان مصدومیتم بهبود یافته با صلاحدید کادرفنی تیم ملی در رقابت‌های ۴ نفره شرکت نکردم. در حال حاضر دوران فیزیوتراپی و ماساژ درمانی‌ام را طی می‌کنم، اما چون در ماه‌های اخیر باوجود آسیب‌دیدگی تمریناتم را انجام می‌دادم، روند درمانم طول کشید.

وی در مورد حضور در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک پاریس، گفت: رقابت‌های قایقرانی قهرمانی جهان در آلمان تنها شانس مان برای کسب سهمیه المپیک پاریس در ماده چهار نفره ۵۰۰ متر به حساب می‌آید و واقعا حضور در این مرحله از قهرمانی جهان ضروری است. باتوجه به برنامه کادرفنی بیشتر تمرینات در مسافت ۵۰۰ متر انجام می‌شود و با قایقرانانی که داریم امید زیادی به حضور در المپیک پاریس در ماده چهار نفره ۵۰۰ متر داریم. همچنین در صورت تامین مالی احتمال اعزام به کاپ مجارستان هم وجود دارد که باتوجه به حضور رقبای آسیایی مانند چین، کره‌جنوبی و ژاپن در این کاپ می‌تواند یک مسابقه تدارکاتی باکیفیت پیش از حضور در قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی به حساب آید تا به خوبی حریفان آسیایی خود را آنالیز کنیم.

ملی‌پوش قایقرانی کشورمان با اشاره به اهمیت بازی‌های آسیایی هانگژو، گفت: از آنجایی که رشته‌های مختلف با توجه به شانس مدال شان در بازی‌های آسیایی اولویت‌بندی می‌شوند، یکی از اصلی‌ترین اهدافم کسب مدال در این بازی‌ها است. امیدوارم بتوانم مدال طلای تک نفره ۱۰۰۰ متر بازی‌های آسیایی را بگیرم، هرچند رقیب سختی مانند چین داریم، اما به کسب مدال در ۴×۵۰۰ متر و دو نفره ۵۰۰ متر امید دارم.

آقامیرزایی درباره سطح فنی پدرو سِنا، سرمربی برزیلی تیم ملی آب‌های آرام، اظهار کرد: سِنا به هر حال با علم روز قایقرانی آشنا است و از روزی که هدایت تیم ایران را پذیرفته اکثرا جزئیات تکنیکی که یادمان رفته بود یا با بی‌دقتی از کنارشان عبور می‌کردیم را گوشزد می‌کند. بیشتر تمرکز سِنا روی انتقال قدرت به سرعت است و از آنجایی که اکثر ماده‌های بخش کایاک سرعتی هستند تا استقامتی، تمرینات هم بر محور سرعت برگزار می‌شود. وی با اینکه یک مربی خارجی است، اما تمام وقت و با دلسوزی کنارمان است و به کار تیمی اعتقاد ویژه‌ای دارد. 

وی در پایان درباره میزان حقوق دریافتی از فدراسیون قایقرانی، خاطرنشان کرد: قبلا حقوق‌مان یک میلیون تومان بود، اما با تلاش‌های سهرابیان، حقوق‌های‌مان تا ۳ میلیون تومان افزایش پیدا کره است و قرار است پس از عید دوباره یک افزایش حقوقی داشته باشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *