رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

مشکلات ۶۵۷ واحد تولیدی با اقدامات قضایی دادگستری استان اردبیل در سال گذشته رفع شد/ کمک به احیای ۳۷ واحد تولیدی راکد استان

10:15 - 02 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۲۸۶۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مشکلات ۶۵۷ واحد تولیدی با اقدامات قضایی دادگستری استان اردبیل در سال گذشته رفع شد/ کمک به احیای ۳۷ واحد تولیدی راکد استان
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: با اقدامات انجام شده مجموعه قضایی در استان اردبیل در سال ۱۴۰۱، هیچ واحد تولیدی یا کارخانه‌ای تعطیل نشده است.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، (دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱) طی سخنانی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه، با اشاره به سفر هیئت عالی قضایی به استان یزد، ضمن اشاره به اهتمام مسئولان قضایی استان یزد به رفع موانع تولید که در سخنان فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان یزدی نمود داشت، تصریح کرد: هیچ مقوله‌ای از جمله رسیدگی به مسائل و احیاناً اتهامات مالک و اداره‌کننده یک بنگاه تولیدی نباید سبب توقف و تعطیلی تولید و اشتغال در آن بنگاه و واحد شود و این نکته‌ای است که همه مسئولان قضایی در تمامی استان‌ها باید نسبت به آن عنایت و توجه داشته باشند.

رئیس دستگاه قضا: واحد‌های تولیدی با اقدام قضایی تعطیل نشوند؛ کوچک و بزرگ هم فرقی ندارد

رئیس قوه قضاییه همچنین (۲۱ شهریور) در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با بیان اینکه دستگاه قضایی مصمم است بیش از گذشته به حمایت از تولید داخلی و مساعدت دولت در این عرصه مبادرت ورزد، گفت: قوه قضاییه طی سال‌های گذشته به امر حمایت از تولید و کمک به دولت از این طریق، پرداخته است، اما درصدد است این حمایت و کمک را بیشتر، منسجم‌تر و هدفمند‌تر دنبال کند و بر همین اساس به همه بخش‌ها و سازمان‌های قضایی مأموریت می‌دهم در راستای حمایت از تولید داخل، جهش تولید، رفع موانع کسب‌وکار، اشتغال‌زایی، جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های تولیدی و صنعتی اقدامات مقتضی و لازم را ترتیب دهند.


رئیس دستگاه قضایی در همین راستا گفت: اگر بنگاهی تولیدی و صنعتی دارای مشکل حقوقی و قضایی است، مسئولان قضایی ذیربط باید به‌گونه‌ای تدبیر کنند که رسیدگی به مسائل حقوقی و قضایی واحد و بنگاه مزبور، خللی در فرآیند تولید و اشتغال آن ایجاد نکند؛ از این پس اگر در این زمینه همکار قضایی ای، این مقوله را رعایت نکرد، مواجهه اداری با وی فقط در حد توصیه باقی نخواهد ماند همچنین باید در مراکز قضایی مربوطه در جهت کمک به بازگشایی واحد‌های تولیدی تعطیل‌شده اقدامات مقتضی را انجام دهیم و در تأمین تجهیزات و مواد اولیه کارگاه‌ها و کارخانجات نیز مساعدت‌های لازم را داشته باشیم.


با توجه به دستور رئیس قوه قضاییه درخصوص احیای واحد‌های تولیدی و بررسی و رفع موانع تولید در استان‎های کشور توسط دادگستری‎های هر استان، در این رابطه بررسی احیای واحد‌های تولیدی در استان اردبیل و اقدامات انجام شده دادگستری این استان در سال ۱۴۰۱، پرداختیم.


حجت الاسلام و المسلمین حسین کثیرلو در گفت‌وگو با میزان با اشاره به اهمیت تولید و نقش آن در رونق اشتغال اشاره و اظهار کرد: حمایت از تولید همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و از سیاست‌های کلان قوه قضاییه است لذا بر همین مبنا دستگاه قضایی استان با عزم جدی برای حمایت قضایی از تولید ورود پیدا کرده و به جد آن را پیگیری کرده است.


وی با اشاره به اقدامات قضایی انجام شده جهت احیا و رفع موانع واحد‌های تولیدی در استان اردبیل، گفت: در سال ۱۴۰۱ با انجام اقدامات قضایی و صدور دستورات ویژه، مشکل ۶۵۷ واحد تولیدی کوچک و بزرگ بررسی و رفع شد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تاکید کرد: با اقدامات انجام شده مجموعه قضایی در استان اردبیل در سال ۱۴۰۱، هیچ واحد تولیدی یا کارخانه‎ای تعطیل نشده است. همچنین ۳۷ واحد تولیدی راکد که از سال‎های گذشته تعطیل بودند، احیا شدند و در این واحد‌ها ۶۰۰ نفر از همشهریان و هم استان‎ها در اردبیل مشغول به کار شدند.


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *