همراهی دولت و بخش خصوصی ادامه دارد

9:31 - 20 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۸۰۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
همراهی دولت و بخش خصوصی ادامه دارد
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در دولت سیزدهم همدلی و تعامل با اتاق‌های بازرگانی برقرار شد و امیدواریم این همراهی دولت و بخش خصوصی تداوم داشته باشد.

خبرگزاری میزان _ رضا فاطمی‌امین با بیان اینکه بزرگترین ثروت یک کشور سازمان‌های آن هستند، اظهار کرد: تشکل‌ها و سازمان‌ها فعالیت‌های اصلی را انجام می‌دهند. حاکمیت می‌تواند اهداف مشترک را ترسیم و زیرساخت را فراهم کند و با ایجاد تسهیلگری و انجام نظارت به ایجاد سازمان‌های قوی کمک کند.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم همدلی و تعامل با اتاق‌های بازرگانی برقرار شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم این همراهی دولت و بخش خصوصی تداوم داشته باشد، زیرا برای انتخابات، اقدامات گسترده‌ای انجام شد که امیدواریم سرآغاز یک تحول جدید باشد تا اتاق‌ها با یکدیگر و در همکاری با حاکمیت به اعتلای اقتصاد کشور کمک کنیم.

فاطمی‌امین با تاکید بر اینکه آمار کلان گویای اقدامات خوب و حرکت به سمت رشد است، خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار، شاهد رشد ۵ درصدی صنعت در ۹ ماهه امسال بودیم و رشد بخش معدن هم پس از چند سال، مثبت شده است.

وی با بیان اینکه صادرات در سال‌جاری ۱۷.۷ درصد رشد ارزشی را تجربه کرده است، گفت: در بخش واردات ۱۶.۹ درصد رشد داشتیم که بخش عمده آن مربوط به کالا‌های واسطه‌ای و سرمایه‌ای می‌شود.

به گزارش شاتا، وزیر صمت در آیین آغاز دهمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه صادرات افزایش داشته است، اظهار کرد: در سال‌جاری ۱۶ درصد واردات کالا‌های واسطه‌ای و ۵۱ درصد کالای سرمایه‌ای رشد داشته در حالی که واردات محصولات مصرفی ۸ درصد کاهش را تجربه کرده است.

وی با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی تجارت با آفریقا در سال گذشته و افزایش ۱۵ درصدی در ۱۰ماهه امسال، خاطرنشان کرد: هفته گذشته در اجلاس بین‌المللی همکاری‌های علمی اقتصادی ایران و کشورهای غرب آفریقا معادل ۲ میلیارد دلار قرارداد امضا شد، در حالی که کل تجارت یک ساله یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بوده است.

وزیر صمت همچنین بیان کرد: آمارها حاکی از این است که امسال واردات در خدمت تولید قرار گرفته است و عمده واردات مربوط به تولید و ماشین‌آلات بوده است و در حالی که سال گذشته پنج میلیارد دلار واردات ماشین‌آلات را داشتیم اما امسال این رقم به بیش از هشت میلیارد دلار رسید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *