گفت‌وگو|

تداوم بارش باران در بیشتر مناطق کشور/ افزایش محسوس دما در استان‌های ساحلی خزر طی ۲ روز آتی

9:43 - 19 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۶۷۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
تداوم بارش باران در بیشتر مناطق کشور/ افزایش محسوس دما در استان‌های ساحلی خزر طی ۲ روز آتی
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با میزان به تشریح وضعیت جوی و آب و هوای امروز جمعه ۱۹ اسفند و روز‌های آتی پرداخت و گفت: تداوم بارش‌ها برای امروز در مرکز، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق، سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از جنوب، غرب و به صورت پراکنده در شمال غرب و شرق کشور بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد‌های شدید رخ می‌دهد که در ارتفاعات و نقاط سردسیر به شکل برف خواهد بود.

گودرزی از شدت یافتن بارش‌ها طی امروز در کهگیلویه وبویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، شمال غرب فارس، شمال شرق خوزستان و شرق لرستان خبر داد.

وی افزود: شنبه بارش‌ها در شرق لرستان رخ می‌دهد و رانندگانی که قصد تردد در این مناطق دارند باید احتیاط لازم را داشته باشند.

کارشناس هواشناسی گفت: برای فردا در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق کشور بارش‌ها ادامه دارد و در ارتفاعات البرز به صورت پراکنده است.

گودرزی خاطر نشان کرد: روز یکشنبه در اکثر مناطق کشور جوی آرام برقرار است، اما از روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه سامانه جدید بارشی وارد کشور می‌شود و در دامنه‌های زاگرس، جنوب غرب و بخش‌هایی از غرب و جنوب کشور شاهد بارندگی خواهیم بود.

وی ادامه داد: طی روز‌های شنبه و یکشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر افزایش محسوس دما را داریم که از روز سه‌شنبه مجددا کاهش می‌یابد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز آب‌های جنوب کشور مواج و متلاطم است.

گودرزی برای تهران آسمانی ابری و در برخی ساعات رگبار رعدو برق و وزش باد پیش‌بینی کرد و گفت: پایتخت از ظهر به بعد کاهش ابر و بارش را خواهد داشت و بیشینه دما امروز به ۱۵ درجه بالای صفر می‌رسد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *