واگذاری ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به متقاضیان و بهره‌برداری از پنج طرح خدماتی در هشتگرد

11:46 - 18 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۵۹۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
واگذاری ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به متقاضیان و بهره‌برداری از پنج طرح خدماتی در هشتگرد
واگذاری ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن امروز در شهر جدید هشتگرد به متقاضیان انجام و از پنج طرح روبنایی و زیربنایی به ارزش یک‌هزار و ۵۰ میلیارد ریال بهره‌برداری شد.

خبرگزاری میزان _ مهرداد بذرپاش در سفر به شهر جدید هشتگرد در استان البرز با حضور در  پروژه ۶۶۶ واحدی، در مجموع ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن را افتتاح و به متقاضیان واگذار شد.

همچنین در این سفر یک روزه پنج پروژه روبنایی و زیربنایی به ارزش یک‌هزار و پنجاه میلیارد ریال در شهر جدید هشتگرد شامل ۱۶ هزار و ۸۷۰ مترمربع به ارزش ۵۰ میلیارد ریال پارک، ۲۳۵۰ متر مربع ۳۰۰ میلیارد ریال سالن ورزشی، ۴۵۰ متر مربع ۱۰۰ میلیارد ریال کلانتری، ۴۲۱۸ مترمربع ۲۰۰ میلیارد ریال مجتمع تجاری و ۶ هکتار راهسازی و آماده‌سازی معابر شهری به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال افتتاح وبه بهره‌برداری رسید.

وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم تکمیل پروژه‌های عمرانی باقیمانده از سال‌های گذشته است، اظهار کرد: متقاضیان برخی از واحد‌های واگذارشده، بیش از ۱۰ سال منتظر دریافت واحد مسکونی خود بودند و تکمیل پروژه‌های مسکن مهر به سرعت در حال انجام است و در حال حاضر مبالغ هزینه تمام شده ساخت مسکن بسیار متفاوت از مبالغ دریافت شده است که دولت در حال تامین این مبالغ از منابع دیگر است.

بذرپاش درباره زمان اتمام پرونده مسکن مهر اذعان کرد: دولت تمام تلاش خود را برای بسته شدن پرونده این طرح به کار است متاسفانه تعداد قابل توجهی از واحد‌های مسکن مهر باقی مانده بودند.

وی یادآور شد: از آنجایی که ثبت نام‌ها مسکن و پرداخت‌ها در گذشته بوده، بنایی برای افزایش دریافتی از متقاضیان نداریم، بلکه از روش‌های دیگر  سازندگان کمک می‌کنیم تا مابه التفاوت جبران شود.

بذرپاش ادامه داد: واحد‌های مسکن مهر باقیمانده شهر جدید هشتگرد تا هفته دولت به متقاضیان تحویل خواهد شد. امیدواریم تا سال ۱۴۰۲ مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد باقی نمانده باشد.

وزیر راه‌وشهرسازی تصریح کرد: هفته آینده ۱۰ هزار واحد مسکونی دیگر در شهر جدید پردیس افتتاح خواهد شد. در شهر جدید پرند هم ۷ هزار و ۵۰۰ واحد افتتاح شده و به زودی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش وزارت راه‌وشهرسازی، وی همچنین درباره ساخت خانه‌های حیاط دار یک طبقه تاکید کرد در یک‌هزار و ۲۰۰ شهر زیر ۲۵ هزار نفر همه خانه‌ها  یک طبقه حیاط‌دار ساخته می‌شوند همچنین در شهر‌های جدیدی که زمین به اندازه کافی باشد نیز مسکن‌ها ویلایی ساخته خواهد شد. اما در جایی که زمین به ما اجازه ندهد مجبوریم آپارتمانی واحد‌ها را احداث کنیم.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *