لزوم تشکیل کارگروه ویژه نظارتی در دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد

10:26 - 18 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۵۷۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
لزوم تشکیل کارگروه ویژه نظارتی در دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه برای وزارت اقتصاد و دستگاه‌های تابعه، یک کارگروه ویژه نظارتی باید تشکیل شود، گفت: اگر بتوانیم نظام خود نظارتی را تقویت کنیم در افزایش رضایت فعالان اقتصادی، وضعیت بهتری خواهیم داشت.

خبرگزاری میزان _ احسان خاندوزی با اشاره به تلاش‌های دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد، گفت: تلاش در افزایش اعداد و ارقام اقتصادی در استان مشهود است که امیدواریم در جهت رفع موانع نیز اقدامات جدی صورت گیرد.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: در صورتی که مدیران استان بتوانند در همین مسیر حرکت کنند، سال ۱۴۰۲ را چابک‌تر شروع خواهیم کرد.

وی ادامه داد: همچنین باید تلاش کنیم وضعیت فعلی بخش‌های اقتصادی را به لحاظ پشتیبانی، نیروی انسانی و زیرساختی بهبود ببخشیم.

خاندوزی خاطرنشان کرد: باید در وزارتخانه و زیر مجموعه‌ها یک همصدایی ویژه‌ای در خصوص رفع مشکلات مختلف از جمله حوزه بانک شکل بگیرد.

وی گفت: همان طور که مدیران تابعه در این نشست اعلام کردند، مشکلاتی همچون دیرکرد در بخشودگی جرائم بانکی به هیچ وجه قابل قبول نیست.

خاندوزی خاطرنشان کرد: باید با رفع موانع و رسیدگی به مشکلات، کاری کنیم که از میزان شکایت‌ها کاسته شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: برای وزارت اقتصاد و دستگاه‌های تابعه، یک کارگروه ویژه نظارت باید تشکیل شود که بر عملکرد‌های اینچنین نظارت کند.

خاندوزی افزود: انتظار داریم در مناطق آزاد که باید سمبل تسهیل ارتباط با اقتصاد جهانی باشند، راحت‌ترین مسیر‌ها تعبیه و فرش قرمز برای سرمایه گذاران، گسترده شود.

وی تصریح کرد: امور سرمایه گذاران خارجی و داخلی در زمان مراجعه به دستگاه‌های وزارتخانه چه در سطح ملی و چه در استانی بایستی ظرف چند روز انجام شود.

به گزارش شادا، خاندوزی، اظهار کرد: باید علاوه بر اصلاح قوانین و انجام حمایت‌ها، بوروکراسی و سازوکار اداری مناسب با برنامه‌های اقتصادی ایجاد شود تا فعالان اقتصادی با مشکلی مواجه نشده و خلایی را احساس نکنند.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *