اولیانوف: درز گزارش‌های محرمانه آژانس درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران غیرقابل قبول است

17:37 - 17 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۵۲۶
اولیانوف: درز گزارش‌های محرمانه آژانس درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران غیرقابل قبول است
سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با اشاره به تمایل مسکو برای جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات رفع تحریم‌ها، درز گزارش‌های محرمانه آژانس درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران، را غیرقابل قبول دانست.




خبرگزاری میزان - میخائیل اویلیانوف که ریاست هیات روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌ها را برعهده دارد در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان اینکه هنوز برای جمع‌بندی مذاکرات وین فرصت وجود دارد، از تمایل مسکو برای جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات رفع تحریم‌ها خبر داد.

وی در این راستا افزود: روسیه مجدداً بر تمایل قاطع خود درخصوص ادامه مذاکرات وین برای پایان سریع روند ازسرگیری اجرای برجام تاکید می‌کند.

اولیانوف همچنین هشدار داد که هنوز فرصت وجود دارد و نباید اجازه دهیم که این روند از بین برود و دچار یک چرخه غیرقابل کنترل شود.

نماینده روسیه به اهمیت ازسرگیری اجرای برجام اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری به یک موضع‌گیری قوی درخصوص احیای برجام نیاز داریم.  

وی تاکید کرد: «پلن‌بی» و جایگزین بهتری برای برجام وجود ندارد گفت: برخی ایران را به جلوگیری از جمع بندی مذاکرات وین می‌کنند، در حالی که این طرف‌های غربی هستند که آماده نیستند. اگر آن‌ها ترمز مذاکرات را نمی‌کشیدند، نگرانی‌های درباره برنامه هسته‌ای ایران زود از بین می‌رفت.

وی همچنین ضمن انتقاد از درز گزارش‌های محرمانه آژانس درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران، این امر را غیرقابل قبول دانست. 

اولیانوف از توافقات بدست آمده میان ایران و آژانس اتمی برای حل‌وفصل مسائل پادمانی نیز استقبال کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اولیانوف

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *