گفت‌وگو|

میرشفیعی: باقرزاده یک خرابه به پورسلمان تحویل داد/ اعتقادی به کادرفنی سابر ندارم

9:45 - 17 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۳۵۳
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
میرشفیعی: باقرزاده یک خرابه به پورسلمان تحویل داد/ اعتقادی به کادرفنی سابر ندارم
پیشکسوت رشته شمشیربازی گفت: به خاطر مخالفت شورای برون مرزی تیمی ناقص راهی مسابقات جوانان آسیا شد.

عبدالرضا میرشفیعی در گفت‌وگو با میزان، درباره انتخاب پورسلمان به عنوان رییس جدید فدراسیون شمشیربازی، اظهار داشت: پورسلمان از جنس این رشته است و علاوه بر تجارب مدیریتی، داور المپیکی و پیشکسوت شمشیربازی هم است و به همین دلیل حرف دل شمشیربازان را به خوبی درک می‌کند. وی دلسوز رشته شمشیربازی است و به نظرم باید در اسرع وقت ضمن مشخص کردن کادرفنی تیم ملی، سازمان تیم‌های ملی را تشکیل و نظم خاصی به رده‌های سنی در اسلحه‌های مختلف بدهد. متاسفانه پس از چند روز از انتخاب پورسلمان به عنوان رییس فدراسیون، حادثه تلخ سقوط هلی‌کوپتر رخ داد که خوشبختانه این دوستان از آن حادثه به سلامت بیرون آمدند.

وی درخصوص عملکرد شمشیربازی ایران در مسابقات جوانان آسیا، گفت: متاسفانه شمشیربازی ایران با تیمی ناقص راهی قهرمانی آسیا شد و نباید انتظار نتایج درخشان می‌داشت. این اعزام ناقص هم ربطی به فدراسیون نداشت چرا که پورسلمان تمام تلاشش را کرد تا در همه اسلحه‌ها تیمی کامل راهی ازبکستان شود، اما به دلایل مختلف شورای برون مرزی با اعزام تمام نفرات مخالفت کرد.

مدیر اسبق تیم‌های ملی شمشیربازی با انتقاد از عملکرد فدراسیون در دوران ریاست باقرزاده، خاطرنشان کرد: شمشیربازی رشته‌ای تجهیزات محور است، اما متاسفانه در حال حاضر عملا هیچ تجهیزاتی در فدراسیون وجود ندارد. همه این موارد به فدراسیون قبلی مربوط است و باقرزاده پس از نزدیک به ۲ دهه یک خرابه تحویل پورسلمان داده است. متاسفانه در دوران ریاست باقرزاده بی‌توجهی معنی‌داری به پیشکسوتان این رشته شد و رییس قبلی صفر تا صد همه کارها را خودش انجام می‌داد و به حرف هیچ کسی گوش نمی‌داد. سیستم قبلی مدیریت در فدراسیون ایراد داشت و باید برای ترمیم به پورسلمان زمان داد.

میرشفیعی در پایان با اشاره به افت تیم سابر، اظهار کرد: به عنوان پیشکسوت این رشته اعتقادی به کادرفنی فعلی تیم ملی سابر ندارم، زیرا جدا از نتایج ضعیف اخیر، سرمربی فعلی رزومه خاصی ندارد. آن زمان هم برایم سوال بود که بر چه اساسی قربانی جایگزین پیمان فخری شد. به نظرم نیاز به تغییرات در کادرفنی سابر و سایر اسلحه‌ها احساس می‌شود. در حال حاضر مجتبی عابدینی که برند شمشیربازی ایران است هدایت تیم سوئد را برعهده دارد. واقعا حیف است که سرمایه‌ای در حد و اندازه عابدینی را به همین راحتی از دست دهیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *