تشریفات گمرکی صادرات در مدت زمان ۴ ساعت انجام می‌شود

13:55 - 16 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۳۵۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
تشریفات گمرکی صادرات در مدت زمان ۴ ساعت انجام می‌شود
رئیس کل گمرک ایران گفت: با اقدامات انجام‌گرفته در زمینه تسهیل‌گری و بهبود فرآیند‌ها و رویه‌های گمرکی، زمان انجام تشریفات گمرکی به طور متوسط در ۴ ساعت انجام می‌شود.

خبرگزاری میزان _ محمد رضوانی‌فر با اشاره به برنامه مدون گمرک برای تسهیل عملیات گمرکی و بهبود فرایندها، اظهار کرد: افزایش سرعت انجام تشریفات گمرکی در دستور کار گمرک قرار دارد.

معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر استفاده از ظرفیت بندر خشک آپرین و اهمیت آن به دلیل نزدیکی در مراکز تجاری کشور بیان کرد: رویه‌های گمرکی در بندر خشک ریلی تهران از امروز آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به سند تدوین‌شده اولیه برنامه هفتم توسعه، افزود: یکی از اصلی‌ترین موضوعات برنامه هفتم توسعه، تسهیل و کاهش هزینه‌های فرایند حوزه‌های مرتبط با تجارت است.

رضوانی‌فر گفت: در ذیل این برنامه، مجموعه بسته‌های سیاستی و حمایتی به منظور روان‌سازی و حمل یکسره کالا و استفاده از ظرفیت ماده ۴۲ قانون امور گمرکی در نظر گرفته‌شده که بر این اساس کالا با حداقل زمان ترخیص خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر اهمیت ایجاد و تقویت زیرساخت‌ها برای تسهیل تجارت و افزایش حجم کالا‌های ترانزیتی افزود: باید ظرفیت ترانزیتی کشور در جاده ها، بنادر و شبکه ریلی را برای این کار افزایش دهیم.

به گزارش شادا، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: توسعه روابط تجاری با کشور‌های همسایه و بالفعل شدن ظرفیت‌ها به ایجاد زیرساخت‌ها نیاز دارد.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *