تکمیل زنجیره تولید داروی استامینوفن در کشور/ خودکفایی ایران در تولید «پاراآمینوفنل»

13:40 - 16 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۳۴۱
تکمیل زنجیره تولید داروی استامینوفن در کشور/ خودکفایی ایران در تولید «پاراآمینوفنل»
با دستان توانمند دانشمندان ایرانی، جمهوری اسلامی جزو تولید کنندگان «پارا آمینو فنل» (ماده تولید استامینوفن) در جهان شد.

خبرگزاری میزان _ سید محمد رضا موسوی، نایب رییس سندیکای مواد موثره دارویی کشور در نشست خبری با حضور خبرنگاران به خودکفایی ایران در تولید «پارا آمینو فنل» اشاره کرد و گفت: با هدف گذاری انجام شده به توانایی تولید«پاراآمینوفنل» رسیدیم و در ۱۸ اسفند ماه این خط تولید با حضور مسئولان راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: پروژه تولید بیش از ۳۰ ماه طول کشید و ۱۰۰ درصد تجهیزات به صورت داخلی و به دست همکارانمان تولید شده است.

موسوی اصفهانی گفت: شرکت‌های فعال در زمینه تولید «پاراآمینوفنل» در جهان بسیار کم هستند قصد داریم که زنجیره ارزش و موضوع خود کفایی را در زمینه استامینوفن داشته باشیم.

نایب رییس سندیکای مواد موثره دارویی کشور با بیان اینکه استامینوفن یک ماده استراتژیکی است گفت: با همت همکارانمان اقدام به تولید «پارا آمینو فنل» کرده و باتوجه به دانش فنی خود، بعد از ۳۰ ماه توانسته‌ایم این کار را به نتیجه برسانیم. 

وی با بیان اینکه پاراآمینوفنل در زمینه‌های متفاوتی به جز استامینوفن نیز مصرف دارد گفت: باید به خود کفایی در بحث دارو برسیم و انگیزه خوبی در کشور برای این امر وجود دارد. بعد از استامینوفن و تکمیل زنجیره آن، هدف ادامه زنجیره است تا واحد استامینوفن را به ظرفیت تولید ۴ هزار تن برسانیم.

موسوی اصفهانی با بیان اینکه اکنون بسیاری از شرکت‌ها از ما درخواست خرید این دارو را دارند گفت: بعد از تامین بازار داخلی، صادرات به بسیاری از کشور‌ها را خواهیم داشت.

وی گفت: در زمینه آسپرین، کشور بی نیاز است و ما سیاست تامین دارو برای خودکفایی کشور را داریم. در حال حاضر ظرفیت ما در زمینه این دارو ۲ برابر نیاز داخل است و موضوع صادرات را در دستور کار داریم.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان دارویی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد استامینوفن کشور عراق را تولید می‌کنیم به رقابت با چین در زمینه تولید استامینوفن در عراق اشاره کرد و گفت: اکنون از طریق عراق به بسیاری از کشور‌های دیگر نیز صادرات داریم.

موسوی اصفهانی گفت: بیش از ۳۰ شرکت در ایران محصول نهایی استامینوفن را تولید می‌کنند، ولی تنها ماده موثره استامینوفن را ۲ شرکت در کشور تولید می‌کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *