بررسی پرونده حمید نوری در دادگاه اداری سوئد/اعتراض وکلا به بازداشت انفرادی طولانی مدت و وضعیت نامناسب ملاقات و تماس‌ها

14:00 - 16 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۳۲۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی پرونده حمید نوری در دادگاه اداری سوئد/اعتراض وکلا به بازداشت انفرادی طولانی مدت و وضعیت نامناسب ملاقات و تماس‌ها
دادگاه اداری سوئد در یک جلسه به بررسی وضعیت پرونده حمید نوری پرداخت.

خبرگزاری میزان - جلسه دادگاه اداری سوئد به منظور بررسی آزادی حمید نوری و یا گذراندن ادامه حبس در ایران، برگزار شد.

با توجه به برخی موضوعات از جمله اینکه مدت بازداشت حمید نوری در سوئد بسیار طولانی شده و وی اکنون ۳ سال و ۴ ماه را در حبس انفرادی می‌گذراند، وکلای حمید نوری درخواستی را برای آزادی و یا اتخاذ تدابیری برای گذراندن دوران بازداشت وی در ایران، مطرح کرده‌اند.

این درخواست در دادگاه اداری سوئد مطرح شده که با دادگاه تجدید نظر متفاوت است و قضات آن نیز افراد دیگری هستند؛ این دادگاه به نوعی عملکرد بازداشتگاه را بررسی می‌کند.

وکلای حمید نوری در این دادگاه مواردی از جمله مدت زمان طولانی بازداشت انفرادی، وضعیت نامناسب ملاقات و تماس‌ها، شرایط مادر حمید نوری که در سن ۸۴ سالگی قرار دارد و در این مدت قادر به دیدار فرزند خود نبوده، تغییر بازداشتگاه و ضبط وسایل الکترونیکی این شهروند ایرانی بازداشت شده از سوی مقام‎های بازداشتگاه و حذف فایل‌های مربوط به دادگاه را مطرح کرده‌اند.

در نهایت جلسه دادگاه اداری برای بررسی این موضوع روز دوشنبه، ۶ مارس، ۱۵ اسفند، برگزار شد اما با این درخواست وکلای حمید نوری موافقت نشده است.

حمید نوری در انفرادی امکان در اختیار داشتن فایل‌های مورد نیاز برای دادگاه به صورت مکتوب و کاغذ را ندارد؛ به همین دلیل بازداشتگاه سوئد، وسایل الکترونیکی مانند لپ تاپ را در اختیار وی گذاشته بود تا فایل‌های خود را نگهداری کند اما با اقدام اخیر مبنی بر ضبط این وسایل و حذف فایل‌ها، حمید نوری برای حضور در جلسه بعدی دادگاه تجدید نظر سوئد با مشکل مواجه است.

جلسه آینده دادگاه تجدید نظر قرار است در روز ۲۲ مارس، دوم فروردین ماه ۱۴۰۲، برگزار شود.

حمید نوری، ۱۸ آبان ماه سال ۹۸ در زمان ورود به فرودگاه استکهلم سوئد به صورتی خشن و غیرقانونی توسط پلیس این کشور بازداشت و ۸ ماه نخست بدون هیچ گونه امکان تماس با خانواده یا دسترسی کنسولی در شرایطی شبیه به ربوده شدن نگه داری شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: حمید نوری سوئد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *