رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بارش و وزش باد شدید در بیشتر مناطق کشور/ کاهش محسوس دما در استان‌های شمالی

9:29 - 16 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۲۷۰
بارش و وزش باد شدید در بیشتر مناطق کشور/ کاهش محسوس دما در استان‌های شمالی
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای مناطقی از شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، شمال‌شرق، مرکز، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و در سواحل دریای‌خزر  بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که این شرایط تا جمعه در این مناطق تداوم دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه ز بعدازظهر پنجشنبه و طی روز جمعه بارش‌ها به مناطقی از جنوب کشور کشیده می‌شود، ادامه داد: تداوم این بارش‌ها در مناطقی از یزد، خراسان‌جنوبی، شمال فارس، بوشهر، کرمان و شنبه در شرق و شمال‌شرق مورد انتظار است.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش‌ها در مناطق سردسیر کوهستانی شمال‌غرب، غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس به شکل برف رخ می‌دهد و وزش باد شدید در برخی ساعات به شکل کولاک برف است، افزود: امروز با شمالی‌شدن جریانات بر روی سواحل دریای‌خزر در استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی کاهش محسوس دما را شاهد هستیم.

گودرزی از مواج بودن دریای خزر طی امروز و آب‌های جنوب طی فردا تا جمعه خبر داد و ضمن هشدار نسبت به به شدت بارش‌ها در برخی مناطق اظهار کرد: شدت بارش‌ها امروز در حد هشدار نارنجی در کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال‌شرق خوزستان، شمال‌غرب چهارمحال و بختیاری، تهران، البرز و ارتفاعات قزوین و زنجان است که این شرایط سبب لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها می‌شود.

وی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: تهران امروز آسمانی ابری را دارد که در برخی از ساعت‌ها با رگبار و رعدوبرق و وزش باد همراه است. این شرایط تا پایان هفته در پایتخت تداوم دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *