رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نشست تخصصی بررسی و تبیین شرح خدمات تطبیق و مستندسازی اراضی کشاورزی برگزار شد

9:21 - 16 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۲۵۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
نشست تخصصی بررسی و تبیین شرح خدمات تطبیق و مستندسازی اراضی کشاورزی برگزار شد
نشست تخصصی بررسی و تبیین شرح خدمات تطبیق و مستندسازی اراضی کشاورزی با حضور مدیران عامل شرکت‌های مشاور در سازمان ثبت برگزار شد.

خبرگزاری میزان -  حسن بابایی در این نشست با اشاره به اینکه امور محوله به شرکت‌های مشاور نقش بسزایی در پیشبرد حدنگاری دارد گفت: نظارت دقیق مدیران کل و رؤسای واحد‌های ثبتی و بهره گیری شرکت‌ها از کارشناسان با دانش فنی و حقوقی لازم در اجرای صحیح شرح خدمات قرارداد‌های منعقده بسیار مؤثر است.

بابایی که از اصفهان و به صورت وبیناری در این نشست سخن می‌گفت، با بیان آسیب شناسی‌های صورت گرفته خدمات برون سپاری که در سفر‌های استانی صورت گرفته، به اهمیت و حساسیت بسیار بالای وظیف این شرکت‌ها اشاره کرد و افزود: عدم دقت لازم در این کار منجر به افزایش دعاوی خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت با اعلام اینکه شرکت‌های برتر و دارای خروجی بی نقص از تشویق‌های لازم برخوردار و با این سازمان و خارج از تشریفات، همکاری مستمری خواهند داشت به مصوبه کمسیون اصل ۹۰ مبنی بر صحت انجام کار در تهیه و برون سپاری نقشه و نظارت بر فعالیت شرکت‌ها در تمام مراحل و تشکیل پرونده اشاره کرد و اظهار کرد: در کنار تشویق‌های صورت گرفته، هرگونه قصور و کوتاهی از شرکت‌ها که منتج به تضییع حقی شود هم غیر قابل اغماض است.

فلاح سرپرست معاونت املاک و کاداستر سازمان ثبت هم در این نشست گفت: بعد از فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اجرای کامل قانون حدنگار، سازمان ثبت با سیاست گذاری‌های لازم جهت تسریع در حدنگاری اراضی کشاورزی، با تخصیص اعتبارات لازم، انعقاد قرارداد با شرکت‌های مشاور را د ردستور کار قرار داد و آسیب شناسی برون سپاری تهیه نقشه، منتج به شرح خدمات تطبیق و مستندسازی اراضی کشاورزی شد که چالش‌ها و موانع پیشرفت کار در این شرح آمده است و انتظار می‌رود شرکت‌های طرف قرارداد که دارای صلاحیت‌های تخصصی نقشه برداری هستند با اجرای دقیق و متعهدانه آن به اجرای این مهم کمک کنند.

وی افزود: این شرح خدمات بسیار فراتر از قرارداد‌های معمولی نقشه برداری است و همزمان ۳ بعد فنی، حقوقی و فرهنگی را جهت ترغیب و هدایت متقاضیان در بر می‌گیرد که باید همزمان مدنظر قرار گیرد.

کشاورز معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز با اشاره به چهار بعد اراضی ملی، بافت شهری، بافت روستایی و اراضی کشاورزی در حدنگاری گفت: در بعد اراضی ملی ۹۸ تثبیت شده و بافت شهری، روستایی و بخش زراعی نیز از دیگر تقسیمات کشوری هستند که در در دستور کار سازمان ثبت قرار گرفته و با جهش در فعالیت‌ها به نسبت یکسال گذشته در حال انجام است.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *