امیرعبداللهیان: ایران ظرفیت‌های فراوانی برای تحقق اهداف سازمان شانگهای در اختیار دارد

22:39 - 15 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۲۲۴
امیرعبداللهیان: ایران ظرفیت‌های فراوانی برای تحقق اهداف سازمان شانگهای در اختیار دارد
وزیر امور خارجه در دیدار با دبیرکل سازمان همکاری شانگهای گفت: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های فنی، صنعتی، فناوری، گردشگری، فرهنگی در اختیار دارد که می‌تواند در راستای تحقق اهداف سازمان آن‌ها را ارائه کند.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در دیدار «ژانگ مینگ»، دبیرکل سازمان همکاری شانگهای و هیأت همراه، عزم و جدیت جمهوری اسلامی ایران را برای حضور و نقش آفرینی فعالانه در سازمان شانگهای مورد اشاره قرار داد و از تلاش‌ها و اقدامات دبیرکل و دبیرخانه سازمان برای تسهیل فرآیند عضویت جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد. 

امیرعبداللهیان، گفت: باور داریم که سازمان در ترتیبات امنیتی و اقتصادی بین المللی جدید می‌تواند نقش مهمی ایفا کند و توسعه همکاری‌های اقتصادی به امنیت پایدار کمک خواهد کرد. 

وزیر امور خارجه، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های فنی، صنعتی، فناوری، گردشگری، فرهنگی و … در اختیار دارد که می‌تواند در راستای تحقق اهداف سازمان آن‌ها را ارائه کند. 

«ژانگ مینگ»، دبیرکل سازمان همکاری شانگهای نیز گفت: نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به سازمان شانگهای در مواجهه با روند عضویت کاملاً مشخص بود و تردیدی وجود ندارد که حضور ایران به عنوان یکی از کشور‌های قدرتمند و تأثیرگذار در منطقه و جهان می‌تواند گام مهمی در تحقق اهداف سازمان و توسعه روابط ایران با کشور‌های عضو باشد. 

وی افزود: امیدواریم با آخرین گام عضویت نهایی ایران در اجلاس آینده شورای سران کشور‌های عضو سازمان در اجلاس هند بتوانیم بیش از پیش شاهد نقش آفرینی ایران در سازمان و توسعه فعالیت‌ها و روابط فیمابین خصوصاً در موضوعات اقتصادی، فنی، صنعتی، مواصلاتی و انرژی باشیم. 

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای همچنین اظهار کرد: مطمئن هستیم که تجربه ایران در مواجهه با چالش‌های بین المللی می‌تواند برای اعضای سازمان بسیار مفید باشد.

 

انتهای پیام/


برچسب ها: امیرعبداللهیان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *