گفت‌وگو|

بازگشت ثبات به بازار طلا؛ مردم به جای سکه مصنوعات طلا بخرند

11:59 - 15 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۰۶۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
بازگشت ثبات به بازار طلا؛ مردم به جای سکه مصنوعات طلا بخرند
رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و سکه تهران با اشاره به کاهش قیمت ارز گفت: با تصمیمات جدید بانک مرکزی در روز‌های اخیر مبنی بر کنترل و مدیریت بازار ارز، ثبات به بازار طلا بازگشته است و مردم می‌توانند با خیال راحت مصنوعات طلا بخرند.

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر و سکه تهران در رابطه با وضعیت بازار طلا در گفت‌وگو با میزان گفت: تا هفته گذشته قیمت طلا در کشور به اوج خود رسیده بود، اما با اجرایی شدن تصمیمات بانک مرکزی و کاهش قیمت ارز، رشد قیمت طلا متوقف شد.

وی تصریح کرد: با جرات می‌گویم کاهشی که در روز‌های اخیر داشته‌ایم خیلی خوب بوده و قیمت‌ها به یک ثبات نسبی خوبی رسیده است.

به اعتقاد بذرافشان اگر بازار‌های جهانی با نوسان مواجه نشوند و ثبات قیمت ارز پایدار باشد مردم می‌توانند با اطمینان خاطر به خرید و فروش مصنوعات طلا و سکه بپردازند چرا که بازار به ثبات رسیده است. 

وی با اشاره به حباب قیمتی ۵ میلیون و ۵۰۰ تومانی سکه، گفت: یک سوم قیمت سکه حباب است و این گرانی هیچگونه توجیه اقتصادی ندارد. مردم بهتر است به خرید مصنوعات طلا بپردازند چرا که هم برای تولید خوب است و هم از جنبه زینتی آن می‌توانند استفاده کنند. 

عرضه سکه در مرکز مبادلات حباب سکه را از بین می‌برد
 
رئیس اتحادیه طلا همچنین با اشاره به نزدیک شدن به نوروز و افزایش تقاضا برای خرید سکه بیان کرد: بانک مرکزی برای مدیریت بازار سکه بهتر است در کنار ربع سکه، نیم سکه و سکه کامل را نیز در مرکز مبادلات ارز و طلا عرضه کند چرا که این امر می‌تواند نقش مهم و محوری در کاهش حباب سکه و حتی کاهش قیمت طلا داشته باشد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *