در حاشیه مراسم روز درختکاری مطرح شد؛

رئیس جمهور: کاشت ۱ میلیارد درخت در ۴ سال اقدامی ارزنده در راستای حفظ محیط زیست و توسعه پایدار کشور است

10:04 - 15 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۰۳۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس جمهور: کاشت ۱ میلیارد درخت در ۴ سال اقدامی ارزنده در راستای حفظ محیط زیست و توسعه پایدار کشور است
رئیس جمهور طرح کاشت ۱ میلیارد درخت طی ۴ سال در سراسر کشور را از جمله اقدامات بسیار خوب و ارزنده در زمینه حفظ منابع طبیعی، غنی‌سازی جنگل‌ها و ایجاد پارک‌های جنگلی در راستای حفظ محیط زیست و توسعه پایدار در کشور دانست.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح امروز دوشنبه همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با حضور در باغ ملی گیاه‌شناسی یک اصله نهال گردو در این مجموعه کاشت.

همچنین با حضور رئیس جمهور از ۱۱۵ گونه گیاهی جدید کشاورزی رونمایی شد.

این ارقام گیاهی جدید که محصول تلاش‌های موسسات، اعضای هیئت علمی و محققین سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است موجب افزایش بهره‌وری در سطح تولید و همچنین اقتدار و ارتقای امنیت غذایی کشور و کاهش واردات محصولات کشاورزی خواهد شد.

کاشت نهال توسط رئیس جمهور در روز درختکاری / رونمایی از ۱۱۵ گونه گیاهی جدید کشاورزی

این ارقام، در سال زراعی جدید مورد استفاده کشاورزان قرار خواهد گرفت.

تعداد ارقام گیاهی معرفی شده در یک قرن گذشته حدود هزار رقم بوده، اما طی یک سال و نیم اخیر و به همت محققان وزارت جهادکشاورزی ۱۱۵ رقم گیاه جدید با هدف جهش تولید، اصلاح الگوی کشت و تقویت امنیت غذایی کشور معرفی شده است.

همزمان با کاشت این نهال به دستان رئیس جمهور طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال در سراسر کشور نیز رسما آغاز شد.

دکتر رئیسی همچنین از بانک ژن باغ ملی گیاه شناسی کرج و محل نگهداری ۴۷ هزار نمونه بذری از ۴ هزار گونه گیاهی ذخایر ژنتیکی کشاورزی کشور بازدید کرد.

کاشت نهال توسط رئیس جمهور در روز درختکاری / رونمایی از ۱۱۵ گونه گیاهی جدید کشاورزی

رئیس جمهوردر ادامه این مراسم و در سخنان کوتاهی حفظ منابع طبیعی، غنی‌سازی جنگل‌ها و ایجاد پارک‌های جنگلی را سه اقدام مهم در حفظ محیط زیست و توسعه پایدار در کشور خواند و گفت: طرح کاشت ۱ میلیارد درخت طی ۴ سال در سراسر کشور، از جمله اقدامات بسیار خوب و ارزنده در این زمینه است. بر اساس این طرح هر ایرانی باید سه درخت بکارد.

آیت الله رئیسی همچنین اقدامات انجام شده در باغ ملی گیاه‌شناسی و اصلاح و ذخیره ژنتیکی گونه‌های مختلف گیاهی را از جمله اقدامات ماندگار و تاثیرگذار در افزایش تولید و ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی و دستیابی به خودکفایی کشور در زمینه بذر دانست و از پژوهشگران، محققان و متخصصین کشاورزی در این مرکز قدردانی کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *