دبیرکل کانون صرافان: دلار به ۴۵ هزارتومان می‌رسد

16:20 - 14 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۹۳۳
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
دبیرکل کانون صرافان: دلار به ۴۵ هزارتومان می‌رسد
دبیرکل کانون صرافان در رابطه با کاهش نرخ ارز گفت: افزایش اختیارات بانک مرکزی در مهار ارز می‌تواند قیمت دلار را به ۴۵ هزار تومان برساند.

خبرگزاری میزان _ ایبنا نوشت: بازار ارز روی خوش به تصمیم اخیر بانک مرکزی نشان داد. براساس این تصمیم، خرید منابع حاصل از صادرات شرکت‌های پتروشیمی عضو انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی و همچنین شرکت‌های زیرمجموعه سازمان توسعه و‌نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در چارچوب تالار حواله ارز (تالار دوم سامانه نیما) توسط صرافی‌های تضامنی (غیربانکی) مجاز اعلام شد و همین‌خبر کافی بود تا امروز نرخ دلار با کاهش قابل توجه وارد کانال ۵۲ هزارتومان شود.

کامران سلطانی‌زاده؛ دبیرکل کانون صرافان دراین باره گفت: تصمیم دیروز بانک‌مرکزی مبنی بر اینکه خرید ارز صادراتی پتروشیمی‌ها و معدنی‌ها از سوی صرافی‌های غیربانکی مجاز شد به تنهایی توانست روند قیمتی دلار را معکوس کند تا شاهد کاهش قیمت در بازار باشیم.

وی ادامه داد: این اتفاق در کنار افزایش اختیارات بانک مرکزی در مهار ارز می‌تواند نرخ دلار را بیشتر از این‌ کاهش دهد و حتی شاهد ورود دلار به کانال ۴۵ هزارتومانی هم باشیم، اما نکته مهم اینجاست که نباید صرافی‌ها گلچین شوند و به تعداد محدودی صرافی مجوز معاملات بر بستر مرکز مبادله ایران در تالار‌های اول و دوم داده شود.

سلطانی‌زاده تاکید کرد: اینکه کل شبکه صرافی‌ها وارد چرخه معاملات شوند به طور قطع تاثیر بسزایی در تعادل و آرامش بازار ارز و کاهش قیمت‌ها خواهد داشت. اگر تصمیمات غیرمنطقی در این حوزه اخذ نشود، دلار می‌تواند نرخ ۴۷ تا ۴۸ هزارتومانی را هم تا پایان سال تجربه کند.

وی گفت: در حال حاضر دلار با نرخ میانگین ۵۰ هزار تومان به متقاضیان ارز در صرافی‌ها با ارائه کارت ملی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/
 
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
 

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *