تحولات اوکراین|

خلبانان اوکراینی برای آموزش جنگنده‌های اف ۱۶ به آمریکا رفتند

13:53 - 14 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۸۹۲
خلبانان اوکراینی برای آموزش جنگنده‌های اف ۱۶ به آمریکا رفتند
آمریکا با خلبانان اوکراینی در آمریکا کار می‌کند تا مشخص کند که چقدر طول می‌کشد تا آن‌ها را برای پرواز با جت‌های جنگنده F-۱۶ آموزش دهند.

خبرگزاری میزان - منابع آگاه به «سی‌ان‌ان» گفته‎اند که آمریکا با خلبانان اوکراینی در آمریکا کار می‌کند تا مشخص کند که چقدر طول می‌کشد تا آن‌ها را برای پرواز با جت‌های جنگنده F-۱۶ آموزش دهد.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، دو خلبان اوکراینی در حال حاضر در یک پایگاه نظامی در آمریکا مستقر هستند و مهارت‌های آن‌ها در شبیه‌ساز‌های پرواز در حال آزمایش است تا تخمین زده شود چقدر زمان برای یادگیری پرواز با هواپیما‌های مختلف نظامی آمریکایی از جمله F-۱۶ نیاز دارند. 

یک مقام نظامی آمریکا، گفت که خلبانان اوکراینی در شهر «توسان» ایالت آریزونا مستقر هستند.

به گفته وی، هیچ به روز رسانی در مورد موضوع تحویل F-۱۶ به اوکراین و هیچ برنامه فوری برای افزایش تعداد خلبانان اوکراینی در آمریکا وجود ندارد. 

ولودین: سیاست آمریکا استفاده از سایر کشور‌های برای منافع این کشور است


«ویاچسلاو ولودین»، رییس مجلس دومای روسیه گفت: آمریکا کشور‌های اتحادیه اروپا را مجبور به تامین مالی کی‌یف می‌کند، در حالی که آن‌ها خود هزینه‌های بسیار کمتری را متحمل می‌شوند.

از نظر هزینه برای حفظ کی‌یف، آمریکا تنها در جایگاه دوازدهم قرار دارد. در همین زمان، لهستان ۲.۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را برای این جنگ هزینه می‌کند و سپس استونی، لتونی، جمهوری چک، لیتوانی، اسلواکی، بلغارستان، مالت، نروژ، رومانی و قبرس قرار دارند. 

«ولودین»، تاکید کرد که کشور‌های اتحادیه اروپا همچنان از تحریم‌های ضد روسیه متحمل ضرر می‌شوند و مجموع حمایت از صنعت انرژی در اروپا تاکنون به ۵۷۰ میلیارد یورو رسیده است. برای آلمان ۷.۲ درصد از تولید ناخالص داخلی‌اش در این زمینه هزینه شده است.

رئیس دومای روسیه، گفت: واشنگتن بار دیگر نشان داد که اصل سیاست آن استفاده از کشور‌های دیگر برای دستیابی به منافع خود است. 

صربستان: نه روسیه و نه به اوکراین سلاح ارسال نمی‌کنیم


رئیس جمهور صربستان درباره موضوع ارسال سلاح به طرفین درگیر در جنگ اوکراین، گفت: ما به نه روسیه و نه به اوکراین سلاح ارسال نمی‌کنیم. 

مجارستان خواستار تشکیل ناتو جدید بدون حضور آمریکا شد


نخست وزیر مجارستان از اتحادیه اروپا خواست تا ائتلاف امنیتی جدیدی شبیه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در اروپا بدون حضور آمریکا تشکیل شود. 

«ویکتور اوربان»، تاکید کرد که نگاه آمریکا و اتحادیه اروپا به مساله جنگ اوکراین متفاوت است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *