گازرسانی به چابهار در ایستگاه پایانی

12:38 - 14 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۸۷۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
گازرسانی به چابهار در ایستگاه پایانی
مسئول قطعات سوم و چهارم پروژه انتقال گاز ایرانشهر - مکران - چابهار - کنارک با اشاره به اینکه پروژه گازرسانی به چابهار تا پایان سال تکمیل می‌شود، گفت: هدف از این پروژه، گازرسانی به نیروگاه‌های چابهار و کنارک، پتروشیمی مکران و شهر‌های چابهار و کنارک و روستا‌های مجاور این خط انتقال است.

خبرگزاری میزان _ منوچهر مشهوری، مسئول قطعات سوم و چهارم پروژه انتقال گاز ایرانشهر - مکران - چابهار - کنارک در رابطه با گازرسانی به چابهار گفت: هدف این پروژه، گازرسانی به نیروگاه‌های چابهار و کنارک، پتروشیمی مکران و شهر‌های چابهار و کنارک و روستا‌های مجاور این خط انتقال است.

وی توضیح داد: این خط از خط لوله هفتم سراسری گاز با سایز ۵۶ اینچ به طول ۲۰۰ کیلومتر منشعب می‌شود و از نزدیکی شهر بمپور تا حدود منطقه‌ای به نام چِب ادامه می‌یابد.

مسئول این پروژه تصریح کرد: پس از آن سایز این خط لوله با سایز ۴۲ اینچ به طول ۴۷ کیلومتر تا چابهار ادامه می‌یابد و خط لوله ۲۰ اینچ به طول ۱۸ کیلومتر برای گازرسانی به نیروگاه و شهر چابهار و خط لوله ۱۶ اینچ به طول ۲۵ کیلومتر برای گازرسانی به نیروگاه و شهر کنارک و صنایع اطراف از آن منشعب می‌شود.

مشهوری با بیان اینکه اجرای این پروژه سال ۱۳۹۸ آغاز شد و تا پایان امسال تکمیل می‌شود، افزود: البته در ادامه آن پروژه‌های تازه‌ای برای گازرسانی به شهر‌های اطراف این خط لوله تعریف شده است.

وی با تأکید بر بهره‌مندی حداکثری از تجهیزات و توان داخل در اجرای این پروژه بیان کرد: به جز تولید ورق‌های ۵۶ و ۴۲ اینچ و بخش کمی از شیرآلات و تجهیزات ابزار دقیق، تقریباً همه تجهیزات تولید داخل است و پیمانکاران، مهندسان و کارکنان ایرانی کار را انجام دادند.

به گزارش شانا، مسئول قطعات سوم و چهارم پروژه انتقال گاز ایرانشهر - مکران - چابهار - کنارک یادآور شد: این پروژه به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و نبود اجازه خروج از شهر‌ها برای حمل‌ونقل تجهیزات، همچنین حضور کارکنان و کارگران در زمانی متوقف شد، از سویی افزایش نرخ ارز سبب شد تکمیل پروژه با تأخیر روبه‌رو شود، اما سرانجام تا پایان امسال شاهد تکمیل آن هستیم.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *