ایران در جمع پنج کشور نخست تولیدکننده توربین‌های بزرگ

11:08 - 14 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۸۴۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
ایران در جمع پنج کشور نخست تولیدکننده توربین‌های بزرگ
مدیرعامل گروه مپنا با اشاره به اینکه ایران یکی از پنج کشور اول دنیا در تولید توربین‌های بزرگ است، گفت: کشوری که در زمینه تولید توربین فعال است در بسیاری از حوزه‌های تخصصی صاحب فناوری است و هیچ محدودیتی در زمینه فناوری ندارد.

خبرگزاری میزان _ عباس علی‌آبادی با اشاره به نقش گروه مپنا در بخش‌های مختلف کشور گفت: این گروه در حوزه‌های مختلف از جمله برق، نفت و گاز و حمل‌ونقل فعالیت دارد و در پروژه‌های مختلف پارس‌جنوبی نیز فعالیت داشته و تأمین‌کننده بخش عمده نیاز‌ها و تجهیزات بوده است.

وی از نقش این گروه در فاز ۱۴ پارس‌جنوبی یاد کرد و افزود: تمام یوتیلیتی‌های این فاز شامل ازت، هوا و انواع آب، ساخت آب‌گیر، تولید بخار و پست برق به‌عهده مپنا بوده است.

مدیرعامل گروه مپنا مهم‌ترین کار این گروه در فاز ۱۴ را تولید توربوکمپرسور‌ها برشمرد و تصریح کرد: این اقدام مهم همچون فاز‌های ۱۳، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ به‌عهده مپنا بود که با وجود تحریم‌ها به‌دست توانمند متخصصان ایرانی انجام شد.

علی‌آبادی اقلام دوار را مهم‌ترین تجهیز پالایشگاه برشمرد و گفت: این تجهیزات به‌صورت تمام ایرانی در پالایشگاه‌ها و خطوط انتقال گاز از سوی مپنا تأمین می‌شود.

وی در تشریح این موضوع اظهار کرد: طراحی، تأمین مواد اولیه و تولید این کمپرسور‌ها به‌طور کامل در ایران انجام می‌شود.

مدیرعامل گروه مپنا با بیان اینکه ایران یکی از پنج کشور اول دنیا در تولید توربین‌های بزرگ است، گفت: در ساخت توربین‌های کوچک نیز ۱۰ الی ۱۲ کشور فعال‌اند که به اذعان ارزیابان بین‌المللی از سال ۲۰۱۵ تاکنون در جایگاه سوم و چهارم قرار داریم.

به گزارش شانا، علی‌آبادی تولید توربین را یک اقدام مهم برشمرد و تصریح کرد: کشوری که در زمینه تولید توربین فعال است در بسیاری از حوزه‌های تخصصی صاحب فناوری است و هیچ محدودیتی در زمینه فناوری ندارد.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *