رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

استثمار جنسی شکل غالب استثمار در اروپا/قاچاق انسان رکورد شکست

10:26 - 14 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۸۳۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
استثمار جنسی شکل غالب استثمار در اروپا/قاچاق انسان رکورد شکست
قاچاق انسان در کشور‌های اروپایی روند افزایشی خود را حفظ کرده و شمار قربانیان از کشور‌های عضو حدود ۶۰ درصد افزایش داشته است.

خبرگزاری میزان – گزارش سالانه گروه کارشناسان شورای اروپا در زمینه اقدام علیه قاچاق انسان روند افزایشی این بحران را در کشور‌های اروپایی نشان می‌دهد.

این سازمان به توسعه همکاری خود با سایر نهاد‌های شورای اروپا، سایر سازمان‌های بین‌المللی و جامعه برای جلوگیری و مبارزه با قاچاق انسان ادامه داد؛ چندین بازدید و ارزیابی کشوری انجام داد و گزارش‌های ارزیابی دور سوم را در شش کشور (فرانسه، لتونی، مالت، مونته نگرو، رومانی و انگلیس) به تصویب رساند.

به گزارش «home-affairs.ec.europa»، تعداد قربانیان ثبت شده قاچاق انسان در اتحادیه اروپا طی یک سال با بیش از ۷ هزار قربانی تقریبا به سطح قبل از همه‌گیری کرونا بازگشته است.

تعداد واقعی قربانیان احتمالا به طور قابل توجهی بالاتر از آنچه داده‌ها نشان می‌دهد، است زیرا این آمار تنها قربانیانی را در بر می‌گیرد که برای یکی از نهاد‌های ثبت کننده شناخته شده است و بسیاری از قربانیان کشف نشده باقی می‌مانند.

برای کل اتحادیه اروپا، ۴۴ درصد از قربانیان ثبت‌شده اتباع کشور گزارش‌دهنده بودند که در مقایسه با سال‌های ۲۰۱۹-۲۰۲۰ افزایش قابل توجهی در حدود ۵.۲ درصد داشته است. 

سهم اتباع غیر اتحادیه اروپا ۴۱ درصد بوده است که در مقایسه با سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ که سهم اتباع غیر اتحادیه اروپا ۴۳ درصد بود کاهش اندکی داشته است.

استثمار جنسی همچنان شکل غالب استثمار در سال ۲۰۲۱ با ۵۶ درصد به شمار می‌رفت، اگرچه شیوع کمتر از دوره ۲۰۰۸-۲۰۱۹ (به طور متوسط ۹/۶۵ درصد) است. در همین حال، استثمار نیروی کار در سال ۲۰۲۱ حدود ۲۹ درصد بود که کمی کمتر از سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ (۳۱.۸ درصد) بود.

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد شمار قربانیان قاچاق انسان در اروپا که از شهروندان کشور‌های عضو این اتحادیه بوده‌اند افزایشی ۵۹ درصدی را از خود نشان می‌دهد.

افزایش خطر قاچاق انسان با ورود کودکان اوکراینی

کمیسر مهاجرت اتحادیه اروپا پیش از این هشدار داده که کودکان اوکراینی که وارد اروپا شده‌اند در خطر قاچاق قرار دارند.

حدود نیمی از میلیون‌ها اوکراینی که از آغاز جنگ به کشور‌های اتحادیه اروپا رفته‌اند، کودکان هستند و انتظار می‌رود که «میلیون‌ها نفر بیشتر» به این کشور‌ها بروند.

نیرو‌های پلیس، فعالان و سازمان‌های حامی زنان و کودکان اوکراین برخی موارد «هشدار دهنده» را نشان داده‌اند؛ در موقعیت‌های مشابه گذشته مهاجرت جمعی، این سوء استفاده‌ها و انواع مختلف قاچاق انسان در اروپا رایج بوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *