فعالیت صرافی‌های تضامنی در تالار حواله مرکز مبادلات ارز و طلای ایران

23:02 - 13 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۷۹۱
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
فعالیت صرافی‌های تضامنی در تالار حواله مرکز مبادلات ارز و طلای ایران
مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: از امروز فعالیت صرافی‌های تضامنی در تالار حواله مرکز مبادله ارز و طلا از سرگرفته شده است.

خبرگزاری میزان_ توکلی، مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در ارتباط با بخش خبر ۲۱ با بیان اینکه از امروز فعالیت شرکت‌های تضامنی در تالار حواله مرکز مبادله ارز و طلای ایران از سر گرفته شد، گفت: شرکت‌های تضامنی در گذشته در سامانه نیما فعالیت داشتند، اما حسب تغییراتی که در این سامانه اتفاق افتاد و بخشی از ارز صادراتی‌ها جدا شد و به مرکز مبادله ارز و طلای ایران پیوست به واسطه مسائل فنی، کمی در فعالیت صرافی‌ها وقفه ایجاد شد و امروز حسب کار‌هایی که انجام شد و مسائل و ترتیبات خاصی که اندیشیده شد دوباره تضامنی‌ها به کسب و کار حواله ارز و طلا پیوستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت‌های صرافی تضامنی، وسعت و تعدد بیشتری در مقایسه با صرافی‌های بانکی دارند لذا انتظار این است که در جابجایی پول و ارز در کشور کمک شایانی کنند، جدای از اینکه می‌توانند عاملی برای افزایش عرضه‌ها در تالار حواله باشد.

توکلی افزود: به طور مشخص، امروز ۳۰۱ میلیون یورو (معادل ارز‌های مختلف بر حسب یورو) در سامانه نیما عرضه داشتیم که تقریبا برای ۷۵ میلیون آن تقاضا وجود داشت که معامله شد و برای تالار ارز حواله مرکز مبادله ارز و طلای ایران نیز ۲۷۴ میلیون و ۴۰۰ هزار یورو عرضه داشتیم که برای ۵۳.۵ میلیون آن مشتری وجود داشت و معامله انجام شد.

مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلای ایران بیان داشت: تقریبا می‌توان گفت امروز یک افزایش عرضه خیلی کیفی را داشتیم به طوری که ما در روز‌های گذشته تقریبا در حدود ۴۰۰ تا ۴۱۰ میلیون به طور میانگین در هر دو تالار (تالار نیما و تالار حواله مرکز مبادله) عرضه داشتیم، اما امروز ما به مجموع ۵۷۵ میلیون دلار رسیدیم که فقط برای ۱۱۰ میلیون آن متقاضی وجود دارد.

توکلی اعلام کرد: از ابتدای شروع به کار مرکز مبادله، مجموع معاملاتی که در نیما در مجموعه تامین ارز کالا‌های اساسی انجام شد ۸۲۰ میلیون یورو بود که در تالار حواله مرکز مبادله، این عدد به ۸۷۰ میلیون دلار رسیده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: ارز سامانه نیما

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *