گفت‌وگو|

چینی: برای نکونام زود است سرمربی تیم ملی شود/ منفعت برخی‌ها در اشتباهات داوری است

0:45 - 15 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۷۲۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
چینی: برای نکونام زود است سرمربی تیم ملی شود/ منفعت برخی‌ها در اشتباهات داوری است
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: استقلال خوب فوتبال بازی می‌کند و باید با تمرکز بیشتر نتایج را هم از آن خود بکند.

علی چینی در گفت‌وگو با میزان، درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: در این روزها استقلال به خاطر مشکلات مالی که گریبانش را گرفته است حال و روز خوبی ندارد. این وضعیت باعث می‌شود تا تیم در مسابقات پیش‌رو تمرکز لازم را نداشته باشد. یکی از بزرگترین مسائل و معضلات مالی باشگاه هم پرداخت مطالبات استراماچونی است. از طرفی در روزهای پایانی سال هستیم و باشگاه باید بخشی از قراردادهای بازیکنان، کادرفنی و اعضای تیم را به حساب‌شان واریز کند. البته فتح‌الله‌زاده که یک مدیر با تجربه و کاربلد است برای تغییر اوضاع و احوال نابسامان باشگاه خیلی زحمت می‌کشد.

وی در مورد دیدار استقلال و نساجی در هفته بیست و یکم لیگ برتر عنوان کرد: استقلال در مازندران مقابل نساجی خیلی خوب بازی کرد و روی این تیم در ورزشگاه خانگی‌اش خیلی فشار آورد، اما در گل زدن موفق نبود. کسب ۳ امتیاز و بهترین نتیجه در بازی به گل زدن بستگی دارد و به زیبا بازی کردن امتیاز نمی‌دهند. استقلال در بازی‌های اخیر خوب فوتبال بازی می‌کند و باید با تمرکز بیشتر نتایج را هم از آن خود بکند تا امسال هم مجدداً قهرمان لیگ برتر شود.

*همه می‌دانند چرا VAR به فوتبال ایران راه پیدا نمی‌کند

کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه داوری‌ها در مسابقات زیاد عادلانه نیست، تصریح کرد: داوران باید عدالت را در زمین فوتبال به اجرا دربیاورند. متأسفانه برخی از داوران پنالتی ۱۰۰ درصد را نمی‌گیرند و بعد از بازی هم مسئولان کمیته داوران اعلام می‌کنند که اشتباهات داوری جزئی از بازی است. همه دوستداران و جامعه فوتبال از قضاوت‌های داوران خسته شده‌اند و نحوه سوت زدن آنها خوب نیست. 

وی ادامه داد: جالب اینجاست که حتی با بروز این اتفاقات هیچ کس در فوتبال ایران پیگیر این موضوع حیاتی و مهم نیست و رسیدگی هم از سوی مسئولان صورت نمی‌گیرد. همه می‌دانند که چرا سیستم VAR به فوتبال ایران راه پیدا نمی‌کند، چون برخی‌ها منفعت‌شان به رخ دادن این اشتباهات داوری است تا از کنارش پولی به جیب بزنند و اگر کمک داور ویدئویی در مسابقات فوتبال ایران راه‌اندازی شود، مغازه‌شان بسته خواهد شد.

*قلعه‌نویی بهترین گزینه داخلی برای تیم ملی است

چینی درباره دیدار هفته بیست و دوم استقلال مقابل گل گهر سیرجان در ورزشگاه آزادی تاکید کرد: گل گهر با سرمربیگری امیر قلعه‌نویی تیم بسیار خوبی است که هم اکنون هم در جمع تیم‌های بالای جدول است. این تیم تجربه و جوانی را با هم دارد که فوتبال زیبایی را ارائه می‌دهد. به طور حتم استقلال در این دیدار مقابل گل‌گهر کار سختی را پیش‌رو خواهد داشت و باید هر طور شده در این دیدار حداکثر امتیاز را به دست آورد تا از کورس قهرمانی عقب نماند.

پیشکسوت فوتبال در مورد انتخاب سرمربی جدید برای تیم ملی گفت: اگر قرار باشد یک سرمربی ایرانی برای تیم ملی انتخاب شود باید مثل امیر قلعه‌نویی تجربه زیادی در فوتبال ایران داشته باشد، چون این مربی یک دوره در تیم ملی حضور داشته و تجربیات خوبی دارد. خیلی زود است که جواد نکونام سرمربی تیم شود و باید یک مربی با تجربه در رأس تیم ملی قرار گیرد. اگر فدراسیون بخواهد یک مربی خارجی را هم بیاورد بهترین گزینه استراماچونی است، چون در استقلال عملکرد خوبی داشت و نسبت به فوتبال ایران شناخت دارد و می‌تواند فوتبال ایران را  کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *