رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

آغاز چانه‌زنی‌ها برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران از هفته آینده

15:13 - 13 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۷۱۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
آغاز چانه‌زنی‌ها برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران از هفته آینده
جلسه شورای عالی کار روز پنج‌شنبه با حضور شرکای اجتماعی برگزار شد، اما به گفته اعضای آن هیچ‌گونه مصوبه‌ای نداشت. اعضای شورای عالی کار می‌گویند تعیین‌تکلیف نهایی نرخ حقوق و دستمزد ممکن است تا روز‌های پایانی سال به طول بیانجامد.

اولیا علی‌بیگی، رئیس کانون عالی شورا‌های اسلامی کار و عضو کارگری هیئت امنای این سازمان، در گفت‌وگو با میزان در رابطه با جلسه اخیر شورای عالی کار گفت: در جلسه روز پنجشنبه (۱۱ اسفند) ورود به موضوع مزد به صورت جدی انجام نشده و تنها جلسه مقدماتی برای تعیین حقوق و دستمزد بوده است. 

وی با بیان اینکه تاکنون ۴ جلسه کمیته مزد برگزار شده است، تصریح کرد: همانند سال‌های گذشته تعیین نرخ مزد در هفته پایانی اسفند انجام می‌شود و تا زمان تصمیم‌گیری کمیته مزد پیش‌بینی میزان افزایش حقوق و دستمزد امکان‌پذیر نخواهد بود.

برگزاری جلسه بعدی شورای عالی کار در اوایل هفته آینده 

علی اصغر آهنی‌ها، نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار، همچنین در گفت‌وگو با میزان گفت: در هفته جاری کمیته مزد برای تعیین نرخ سبد معیشت و اوایل هفته آینده جلسه بعدی شورای عالی کار برگزار خواهد شد. 

وی بیان کرد: برای تعیین نرخ حقوق و دستمزد سال آینده میزان تورم و مشکلات اقتصادی را مدنظر خواهیم قرار داد و با پیگیری‌های انجام شده امیدواریم دولت با عرضه بن‌های غیرنقدی به مدیریت شرایط اقتصادی کمک کند.

آهنی‌ها بیان کرد: موضوع دستمزد موضوع بسیار با اهمیتی در رابطه با حفظ اشتغال و افزایش بهره‌وری و رضایت نیروی کار است به همین دلیل باید رضایت نیروی کار را به دست آوریم. 

وی همچنین به نرخ بالای تورم اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل تاثیرگذار در افزایش اثربخشی میزان حقوق و دستمزد، کنترل تورم است و امیدواریم دولت بتواند با مدیریت این موضوع به افزایش بهره‌وری کمک کند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *