رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تغییر نگاه دولت از پشت میزنشینی به حضور بین مردم

15:05 - 13 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۷۱۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
تغییر نگاه دولت از پشت میزنشینی به حضور بین مردم
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: امروز نگاه دولت از کارتابلی، پشت میزی و منتظر ماندن برای مراجعه مردم به یک نگاه میدانی، رجوع به مردم و گستردن سفره خدمت در بین قشرهای مختلف جامعه تبدیل شده است.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت‌الاسلام احمد صالحی افزود: امروز شرایط به گونه ای است که مردم احساس می‌کنند مسئولان پای کار آمده و پیگیر کارهای آنها شده‌اند.

وی اظهار کرد: وقتی ۳۰ دستگاه از مرکز کشور در سطح معاونان وزیر در یک استان رحل اقامت می‌گزینند و سفره خدمت می‌گسترانند به این معنی است که می‌خواهند مطالبه‌های مردم را پی‌گیری کنند.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری ادامه داد: این حضور مسئولان در استان‌ها به معنی این است که دولت پای کار مردم و پی‌گیر مطالبه‌های مردم است.

وی اظهار کرد: در گذشته اگر مردم برای اینکه درخواست خود را به رئیس جمهور برسانند دنبال ماشین رئیس دولت می‌دویدند ولی امروز مسئولان از پایتخت برای پیگیری کار مردم آمده‌اند.

صالحی گفت: ثبت بالغ بر چهار هزار ملاقات چهره به چهره بین مردم و مسئولان عالی وزارتخانه‌ها بعنوان نماینده تام الاختیار در ۲ روز اول نشان دهنده این است که دولت پای کار و پیگیر کار مردم است.

وی در خصوص پاسخ به تماس‌ها و مکاتبات مردم با مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: این اطمینان خاطر را به مردم می‌دهیم درخواست‌هایی که امکان قانونی دارند و خلاف ضابطه نباشد تا آخرین درخواست پیگیری می‌شود.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در دور دوم سفرهای استانی در استان بوشهر اتفاق مبارکی رقم خورد و سفر دو روزه بود، گفت: ۲ روز قبل از سفر از تمام ظرفیت مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری برای پی‌گیری مطالبات جمعی و فردی مردم استفاده شد.

صالحی ادامه داد: با نمایندگان مختلف اقشار شامل هنرمندان، ورزشکاران، دانشگاهیان، کارآفرینان و تولیدکنندگان و افرادی که موضوعات مختلف داشتند از جمله ملوانان و مرزنشینان به صورت چهره به چهره دیدار، مطالب آنها شنیده و دسته بندی شده و خدمت رئیس جمهور تقدیم می‌شود.

وی با بیان اینکه از سه روز قبل امکان ارتباط مردم با مسئولان مهیا شده بود، یادآور شد: در سفر دور دوم رئیس جمهور به استان بوشهر بیش از ۲۰ هزار تماس تلفنی مرکز سامد ۱۱۱ ثبت شد.

صالحی اضافه کرد: در این سفر بالغ بر ۵۰ موضوع کلان و عمومی مردم از قبل از سفر شناسایی و پیگیری آنها انجام شد، از این تعداد ۲۰ موضوع بین دستگاهی بوده و جلسه های حل مساله با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در مرکز اطلاع رسانی مردمی با حضور ادارات کل بازرسی و رسیدگی به شکایات مجموعه انجام شد و توفیق خوبی در گره گشایی از موضوعات رقم خورد.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری یادآور شد: همچنین با حضور در بین جوانان نخبه استان بوشهر از ۱۲ نفر از جوانان نخبه علمی، هنری، ورزشی و قرآنی دغدغه های آنها شناسایی و از آنها تقدیر شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *