بیش از ۷۰ درصد تجهیزات پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی ساخت داخل است

14:13 - 13 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۶۹۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
بیش از ۷۰ درصد تجهیزات پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی ساخت داخل است
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: بیش از ۷۰ درصد تجهیزات و ادواتی به‌کار رفته در پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی به دست شرکت‌های ایرانی ساخته شده است.

خبرگزاری میزان _ علی نبوی در رابطه با بهره‌برداری از فاز ۱۴ پارس جنوبی گفت: این پروژه به‌دست پیمانکاران ایران متشکل از کنسرسیومی از هشت شرکت ایرانی و راهبری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) اجرا و راه‌اندازی شد.

وی افزود: همه تلاش خود را انجام دادیم تا در این پروژه از حداکثر توان ساخت داخل پیمانکاران استفاده شود، همچنین مدیریت این پروژه با این حجم نشان‌دهنده عملیات اجرایی دانش ایرانی است.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با تأکید بر اینکه طرح ساخت پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی بدون حضور خارجی‌ها انجام شده است، تصریح کرد: فرآورده‌های این پالایشگاه برای رفاه و آسایش مردم استفاده می‌شود و مردم از برکات آن منتفع خواهند شد.

نبوی اعلام کرد: بیش از ۷۰ درصد تجهیزات و ادواتی که در فاز ۱۴ پارس جنوبی استفاده به‌دست پیمانکاران ایرانی ساخته شده است که البته می‌توانیم از تجربه این پیمانکاران در دیگر حوزه‌ها نیز استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که تحریم‌ها در این پروژه چقدر تأثیرگذار بود، افزود: تحریم‌ها باعث شد کار به مهندسان و شرکت‌های داخلی سپرده شود و آن‌ها نیز جواب اعتماد ما را دادند.

به گزارش شانا، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان اینکه برخی اعلام می‌کردند فاز ۱۴ پارس جنوبی دیگر به بهره‌برداری نمی‌رسد، زیرا شرکت‌های خارجی پروژه را رها کرده بودند، اظهار کرد: مشاهده کردیم این کار به دست مهندسان ایرانی و با کمک و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان به سرانجام رسید.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *