مورا: خواهان حفظ گزینه احیای برجام روی میز هستیم

14:00 - 10 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۲۷۱
مورا: خواهان حفظ گزینه احیای برجام روی میز هستیم
معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اروپا ادعا‌هایی را درباره روابط ایران و روسیه و موضوع مذاکرات رفع تحریم‌ها مطرح کرد.

خبرگزاری میزان - «انریکه مورا»، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اروپا در مصاحبه‌ای ضمن طرح ادعا‌هایی درباره روابط ایران و روسیه و موضوع مذاکرات رفع تحریم‌ها، ادعا کرد: در چند سال گذشته، ایران روابط نظامی بسیار قوی با روسیه ایجاد کرده است و این همکاری پس از آغاز جنگ اوکراین تشدید شده است؛ این باعث تشدید سایر مشکلات ما با ایران می‌شود. 

«مورا»، مدعی شد: ایران به دلیل چند موضوع خود را در مرکز یک طوفان قرار داده است.

به ادعای وی، یکی از موضوعاتی که برای اروپا بسیار مهم است، روابط نظامی ایران با روسیه است و اینکه آن‌ها پهپاد‌هایی را در اختیار روسیه قرار می‌دهند.

«مورا»، در بخشی دیگر به موضوع مذاکرات رفع تحریم‎ها پرداخت و ادعا کرد: موضوع دیگر برجام است. ما از پاییز سال گذشته متنی آماده برای احیای برجام داریم، اما ایرانی‌ها گفتند که ابتدا می‌خواهند مسائل پادمانی را با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حل کنند؛ با این حال، آن‌ها هیچ کاری برای رسیدگی به این موضوع انجام نداده‌اند و هیچ پاسخی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه نکرده‌اند. 

این مقام اتحادیه اروپا، مدعی شد: به طور خلاصه، آن‌ها طوری رفتار نمی‌کردند که واقعاً به دنبال احیای برجام هستند.

معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اروپا اظهار کرد: ما هنوز فکر می‌کنیم که برجام تنها راه مقابله با موضوع هسته‌ای ایران است، این تنها راه برای ماست. ما می‌خواهیم گزینه احیای برجام را روی میز حفظ کنیم، اما در عین حال با ایرانی‌ها صحبت می‌کنیم، به اوکراینی‌ها کمک می‌کنیم با ایرانی‌ها و دیگران صحبت کنند و به تحویل پهپاد‌ها پایان داده شود.

هماهنگ کننده مذاکرات رفع تحریم‎ها همچنین گفت: ما همه کانال‌ها را باز نگه می‌داریم، اما این کار دشوار است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *