دومینوی اخراج نمایندگان از نهادهای غربی به دلیل انتقاد از رژیم صهیونیستی

8:21 - 10 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۱۹۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دومینوی اخراج نمایندگان از نهادهای غربی به دلیل انتقاد از رژیم صهیونیستی
کشور‌های غربی در ادامه حمایت همه‌جانبه خود از رژیم صهیونیستی، هرگونه انتقاد را علیه این رژیم سرکوب می‌کنند.

خبرگزاری میزان – پارلمان انگلیس اخیرا ورود «کریس ویلیامسون»، قانونگذار سابق حزب کارگر را به پارلمان به دلیل انتقاد از رژیم صهیونیستی لغو کرد.

این نماینده ۶۶ ساله انگلیسی تا اطلاع ثانوی مجوز امنیتی ورود به پارلمان را نخواهد داشت.

اما این نخستین بار نیست که انتقاد از رژیم صهیونیستی در کشور‌های غربی با واکنش مقامات مواجه می‌شود و چندی پیش «ایلهان عمر»، عضو محلس نمایندگان آمریکا از کمیته روابط خارجی این نهاد کنار گذاشته شد.

اعضای کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا در جریان یک رای‌گیری به تعلیق عضویت این عضو مجلس نمایندگان آمریکا رای دادند؛ دلیل این اقدام نیز انتقادات وی از اقدامات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی عنوان شده بود.

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، طبق روایت پیچیده حامی رژیم صهیونیستی از سوی غرب، فلسطینی‌ها «یا تروریست هستند یا تروریست‌های بالقوه»، حتی اگر کودک باشند؛ حمایت آمریکا و کشور‌های غربی از رژیم صهیونیستی بدیهی تلقی می‌شود.

شنیدن سخنان «پت رایدر»، سخنگوی پنتاگون که گفت: «ما در تماس نزدیک با شرکای اسرائیلی خود هستیم و قاطعانه با آن‌ها در برابر حملات می‌ایستیم»، دیگر تعجب آور نیست.»

جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در سایه همین حمایت‌ها ادامه دارد؛ در همین حال، پاکسازی قومی در سرزمین‌های اشغالی ادامه دارد؛ ده‌ها خانواده فلسطینی خانه‌هایشان به دلیل نداشتن مجوز تخریب شده است که در هر صورت این مجوز به ندرت به فلسطینی‌ها داده می‌شود، در حالی که شهرک‌های غیرقانونی همچنان در سرزمین‌های اشغالی گسترش می‌یابد.

در حالی که همه این‌ها در حال وقوع است، آمریکا و غرب راه را برای رژیم صهیونیستی در ادامه جنایات هموار می‌کنند.

در آمریکا نیز جمهوری خواهان مجلس نمایندگان به دلیل اظهارنظر‌های قبلی درباره رژیم صهیونیستی، به برکناری «ایلهان عمر»، نماینده دموکرات مینه سوتا از کمیته روابط خارجی رای دادند؛ وی اولین بار در سال ۲۰۱۹ به دلیل اظهار نظر درباره این رژیم اشغالگر مورد انتقاد قرار گرفت.

این حمایت‌ها به صورت همه‌جانبه ادامه دارد و در سایه این حمایت‌ها، رژیم صهیونیستی به طور روزمره انواع جنایت‌ها را علیه فلسطینیان مرتکب می‌شود بدون آنکه پاسخگویی و یا ترس از عواقب وجود داشته باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *