رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تاکید وزیر خارجه ونزوئلا بر تقویت روابط اقتصادی و نفتی کاراکاس و تهران

8:37 - 10 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۱۸۷
تاکید وزیر خارجه ونزوئلا بر تقویت روابط اقتصادی و نفتی کاراکاس و تهران
وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر خارجه ونزوئلا در ژنو دیدار و رایزنی کردند.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در ادامه دیدار‌های دوجانبه با مقام‌های شرکت کننده در اجلاس شورای حقوق بشر و خلع سلاح در ژنو با «ایوان خیل پینتو»، وزیر خارجه ونزوئلا دیدار و در خصوص موضوع‌های مورد علاقه دو کشور از جمله در حوزه دوجانبه گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به سفر اخیر خود به کاراکاس و گفت‌وگو‌های بسیار خوب انجام شده با همتای ونزوئلایی و نیز رئیس جمهور این کشور، اظهار امیدواری کرد که اجرای توافقات انجام شده به خوبی پیش رود.

وزیر امور خارجه ضمن ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور کشورمان به «نیکلاس مادورو»، رئیس جمهور ونزوئلا، از همتای خود جهت سفر به ایران دعوت کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به نارضایتی مشترک دو کشور ایران و ونزوئلا نسبت به اقدام برخی کشور‌ها در به کارگیری استاندارد‌های دوگانه در مبحث حقوق بشر، گفت: ونزوئلا در مجموعه گروه دوستان منشور ملل متحد، در زمینه مقابله با این گونه رویکرد‌ها رسالت مهمی دارد.

وزیر خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار با تاکید بر این که ایران و ونزوئلا دوستان بسیار نزدیک یکدیگر هستند، افزود: متعاقب دیدار اخیر شما از کاراکاس، گام‌های جدیدی به سمت جلو برداشتیم.

وی تاکید کرد که کشورش مصمم است تا روابط با ایران را در تمام زمینه‌ها از جمله نفت، انرژی، اقتصادی و تجاری تقویت کند.

 



مقام ارشد وزارت خارجه ونزوئلا ضمن تشکر از دعوت همتای ایرانی، افزود: امیدوارم به زودی به منظور تقویت مشورت‌ها و اجرای توافقات دو کشور در زمینه‌های مورد همکاری، به تهران سفر کنم.

وزیر خارجه ونزوئلا همچنین از حمایت ایران از نقش ونزوئلا در گروه دوستان منشور ملل متحد تشکر و قدردانی کرد.

وی در پایان خواست که سلام رئیس جمهور و ملت ونزوئلا به رئیس جمهور کشورمان ابلاغ شود.

در این دیدار موضوع‌های مختلف مرتبط با همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های سیاسی، پارلمانی، اقتصادی، تجاری، صنعتی و انرژی مورد تبادل نظر دو طرف قرار گرفت و توافق شد که در این زمینه‌ها سفر‌ها و دیدار‌های مشترک هیئت‌های دو کشور برنامه ریزی و انجام شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *