امیرعبداللهیان: ایران برخلاف غرب از هیچ طرفی در جنگ اوکراین حمایت نمی‌کند

8:00 - 09 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۹۷۷
امیرعبداللهیان: ایران برخلاف غرب از هیچ طرفی در جنگ اوکراین حمایت نمی‌کند
وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر خارجه اندونزی در حاشیه نشست سالانه شورای حقوق بشر با یکدیگر رایزنی کردند.

خبرگزاری میزان - در ادامه دیدار با وزرا و مقام‎های شرکت کننده در پنجاه و دومین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، دیدار و گفت‌وگوی دوجانبه وزرای امور خارجه ایران و اندونزی برگزار شد و طی آن برخی از موضوع‌های مورد علاقه دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی مورد مشورت و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان ضمن تشکر مجدد از پیام تبریک همتای اندونزیایی خود برای روز ملی کشورمان، ریاست اندونزی بر سازمان «آ سه آن» برای سال ۲۰۲۳ میلادی را تبریک گفت.

وزیر امور خارجه با اشاره به روابط و همکاری‌های خوب دو کشور در حوزه دو جانبه، برگزاری دهمین دور گفت‌وگو‌های سیاسی دو کشور و همچنین گفت‌وگوی اخیر اندیشکده‌های دو کشور، بر آمادگی بدون محدودیت جمهوری اسلامی ایران برای استمرار این گفت‌وگو‌ها و همکاری‌ها تاکید کرد.

وی همچنین بر لزوم هماهنگی و برنامه ریزی برای دیدار روسای جمهور دو کشور در آینده تاکید کرد.

امیرعبداللهیان مواضع اصولی کشورمان در خصوص بحران اوکراین را تشریح و تاکید کرد که برخلاف غرب که میلیارد‌ها دلار به اوکراین سلاح داده و می‌دهد، جمهوری اسلامی ایران برای جنگ اوکراین هیچ سلاحی به هیچ طرف نداده و از هیچ طرفی در جنگ اوکراین حمایت نمی‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین همتای خود را در جریان آخرین تحولات مرتبط با همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نیز مذاکرات مرتبط با رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران قرار داد.

«رتنو مرصودی»، وزیر خارجه اندونزی نیز از این دیدار و روابط دوستانه میان دو کشور ابراز خرسندی کرد.

وی تسریع در تلاش‌ها برای نهایی سازی و امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی میان دو کشور را خواستار شد.

وزیر خارجه اندونزی همچنین مخالفت کشورش را با استفاده سیاسی و ابزاری از موضوع حقوق بشر علیه دیگران اعلام کرد.

وی با تاکید بر اهمیت مسئله فلسطین، این موضوع را شایسته اهتمام و توجه بیشتر در نشست شورای حقوق بشر دانست؛ این موضوع مورد تایید وزیر امور خارجه کشورمان قرار گرفت و افزود: توجه شما به موضوع فلسطین که مورد توجه ما نیز هست، قابل قدردانی است و من نیز در سخنرانی خود به آن اشاره کردم.

وزیر امور خارجه کشورمان در ارتباط با موافقتنامه تجارت ترجیحی میان دو کشور نیز گفت: ما آماده ایم این‌موضوع را هر چه سریع‌تر نهایی کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *