۲۷۸ زندانی امسال از ندامتگاه‌های استان خراسان جنوبی آزاد شدند

21:49 - 08 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۹۶۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۲۷۸ زندانی امسال از ندامتگاه‌های استان خراسان جنوبی آزاد شدند
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان جنوبی گفت: ۲۷۸ زندانی از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن‌ماه با اعمال ارفاق‌های قانونی از ندامتگاه‌های سراسر استان آزاد شدند.

خبرگزاری میزان_ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۱ ارفاق‌های قانونی مشتمل بر آزادی مشروط، تعلیق مجازات و اعسار از پرداخت یکجای محکومیت‌های مالی در محاکم قضایی استان منتهی به صدور آراء قضایی شد و تعداد ۲۷۸ زندانی از ندامتگاه‌های استان آزاد شدند. 

حجت الاسلام و المسلمین نسائی زهان بیان کرد: در ادامه نظام‌مند کردن آزادی زندانیان با استفاده از ارفاق‌های قانونی پس از تهیه و تدوین دستورالعمل جامع تشریح نظام اعمال نهاد‌های ارفاقی برای زندانیان واجد شرایط و ابلاغ به تمامی مقامات قضایی سرار استان، وحدت رویه در اجرای این موضوع در محاکم قضایی حاکم شد.

وی به هدف از تهیه و تدوین دستورالعمل جامع ایجاد رویه واحد در اعمال ارفاق‌هایی قانونی اشاره و تصریح کرد: به منظور اجرای مأموریت‌های سند تحول و تعالی قضایی سال جاری در موضوع رسیدگی و نظارت بر احوال زندانیان و امور زندان به مسئولان زندان‌های استان تأکید شد در جلسات شورای طبقه‌بندی درخواست‌های مددجویان به صورت مستمر برای بررسی بهره‌مندی از ارفاق‌ها قانونی دریافت و پس از احراز شرایط اولیه، جهت صدور تصمیم قانونی به محاکم قضایی ارائه شود.

 دادستان مرکز استان خراسان جنوبی بیان کرد: مقام‌های قضایی پس از بررسی شرایط مددجو براساس مدارک و مستندات منعکس در پرونده اعم از نوع جرم و مجازات تعیین شده و پیش‌بینی اصلاح و عدم ارتکاب جرم مجدد دی در آینده، هوشمندانه با اعمال ارفاق‌هایی قانونی، بازگشت شرافتمندانه زندانیان به جامعه و خانواده شان را فراهم می‌کنند.

 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *