رئیس دادگاه عالی و انتظامی قضات کشور: توسعه نهاد صلح و سازش منجر به کاهش ورودی پرونده به دادگاه‌های کشور می‌شود

21:18 - 08 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۹۳۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس دادگاه عالی و انتظامی قضات کشور: توسعه نهاد صلح و سازش منجر به کاهش ورودی پرونده به دادگاه‌های کشور می‌شود
رئیس دادگاه عالی و انتظامی قضات کشور می‌گوید: توسعه نهاد صلح و سازش منجر به کاهش ورودی پرونده به دادگاه‌های کشور می‌شود.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین محمد موحدی آزاد که امروز همراه با رئیس قوه قضاییه به استان مرکزی سفر کرده با شرکت در شورای اداری شهرستان شازند افزود: کاهش ورودی‌های پرونده قوه قضاییه از سیاست‌های ریاست قوه قضاییه است و تلاش بر این است که نهاد صلح و سازش در شورای حل اختلاف و سایر مراجع توسعه یابد. کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگاه با توسعه نهاد صلح و سازش

وی کاهش زمان رسیدگی و دادرسی را از دیگر سیاست‌ها دانست و گفت: در این راستا رییس قوه قضاییه دستور جذب قاضی از دانشگاه‌ها و در حوزه‌ها را صادر کرده و دوره‌هایی هم در قم و مشهد و تبریز برگزار و افرادی به صورت اختصاصی جذب شده اند تا کمبود قاضی در برخی مراکز و شهرستان‌ها جبران شود.

رئیس دادگاه عالی و انتظامی قضات کشور یکی از سیاست‌های قوه قضاییه را حمایت از تولید و فعالان اقتصادی دانست و افزود: در بخش حقوق عامه هم یکی از سیاست‌های ثابت قوه قضاییه حمایت از حقوق عامه است که آلودگی و نیازمندی‌های مراکز تولیدی و صنایع به دادستان کشور منتقل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی آزاد گفت: امشب در جلسه شورای عالی قضایی در استان مرکزی موارد لازم و اهم مشکلات مطرح شده از جمله آلودگی شهرستان شازند و اراک و مشکلات مربوط به خودرو‌های شوتی بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *