چگونه منافقین از پناهجویان به عنوان «کودک سرباز» استفاده کرد؟

16:24 - 08 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۹۰۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
چگونه منافقین از پناهجویان به عنوان «کودک سرباز» استفاده کرد؟
یک گزارش به سوء استفاده گروهک تروریستی منافقین از پناهجویان مقیم آلمان پرداخته است.

خبرگزاری میزان - پایگاه شبکه پرس تی وی در گزارشی با عنوان چگونه گروهک تروریستی منافقین به پناهجویان در آلمان تلقین کرد که «کودک سرباز» علیه ایران باشند؟، نوشت: «لویزا هومریش»، روزنامه‌نگار تحقیقی در برلین در هفته‌نامه آلمانی «Die Zeit»، قادر نبود شادی خود را در ۱۰ فوریه پنهان کند، زیرا پیروزمندانه پایان نبرد حقوقی طولانی مدت علیه یک گروهک تروریستی را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، دادگاه منطقه هامبورگ چند روز پیش شکایت شاخه آلمانی یک گروه تروریستی مخوف تحت حمایت غرب را پس از یک درگیری حقوقی که بیش از ده ماه به طول انجامید، رد کرده بود.


این شکایت به ویژه به گزارش تحقیقی منتشر شده در مجله «Zeit» در ۲۸ اکتبر ۲۰۲۱ اشاره کرده که نشان می‌دهد چگونه این فرقه تروریستی ضدایرانی با حمایت آشکار و پنهان مقام‎های آلمانی به آموزش کودکان پناهجو از شهر کلن به عنوان «سربا» در یک اردوگاه نظامی در استان دیالی عراق در دهه ۱۹۹۰ پرداخته است.

«هومریش» که ماه‌ها به سختی بر روی این داستان کار کرده بود، اعلام کرد که گروهک تروریستی منافقین در نبرد حقوقی با شکست مواجه شده است.

شکایت «رد شد»

در بیانیه‌ای مطبوعاتی که در ۲۳ فوریه منتشر شد، گروه انتشاراتی «Zeit»، گفت که شکایت این گروهک تروریستی توسط دادگاه هامبورگ رد شده و راه را برای توزیع مجدد گزارش اکتبر ۲۰۲۱ «به شکل اصلی» هموار کرد.

حکم غیرقانونی این پرونده در تاریخ ۲۸ ژانویه صادر و در ۷ فوریه به این گروه انتشارات تحویل شد که آن را از طریق بیانیه مطبوعاتی در ۹ فوریه سال جاری میلادی اعلام کرد که سردبیران گروه، آن را با وب سایت پرس تی وی به اشتراک گذاشتند.

این بیانیه می‎گوید که این فرقه تروریستی مستقر در آلبانی و شاخه محلی آن در آلمان از سوی برخی اعضای «بوندستاگ» (پارلمان آلمان) حمایت می‌شود.

شکایت منافقین به ویژه از «هشت قسمت» در مقاله مجله «Zeit» مستثنی شده و بر حذف آن‌ها تاکید شده بود؛ این مجله روی موضع خود ایستاد و یک نبرد حقوقی طولانی مدت را آغاز کرد که در اوایل این ماه به پایان رسید.

بیانیه «Zeit» می‎گوید که دادگاه هامبورگ در حکمی مقدماتی در ۱۹ ژانویه بیشتر بخش‌ها را «قانونی» تشخیص داده و «درخواست را رد کرد».

موضوع مقاله این رسانه آلمانی یک تبعه آلمانی-ایرانی است که از سوی گروهک تروریستی منافقین به عنوان «کودک سرباز» به خدمت گرفته شده است.

نبرد حقوقی در آوریل ۲۰۲۲، تقریباً شش ماه پس از اولین انتشار مقاله، آغاز شد؛ «هومریش» در یک پست توییتری در ۲۲ آوریل، گفت که او در مورد «قاچاق شدن فرد مذکور به عراق» توسط منافقین گزارش داده و آماده است تا در برابر دادگاه منطقه هامبورگ «از تحقیقات خود دفاع کند».

سپس در همان روز، «هومریش» پس از حضور در دادگاه، گفت که فرد مذکور و پنج قربانی دیگر فرقه تروریستی برای «شهادت دادن به عنوان شاهد» در دادگاه حاضر شدند، اما شهادت‌های آن‌ها شنیده نشد.


او تصاویر شخصی را به اشتراک گذاشت که پلاکاردی در دست داشت و روی آن نوشته شده بود «من کودک سرباز بودم، خواهان برقراری عدالت هستم»؛ این روزنامه نگار آلمانی نوشت که یکی از آن‌ها در مقابل دادگاه و در مقابل حدود ۳۰ هوادار منافقین که از سوی طرف مقابل آورده شده بودند، اعتراض کرد.

به کارگیری کودکان پناهجو از سوی منافقین

این گزارش که در ابتدا در مجله «Zeit» در ۲۷ اکتبر منتشر شد، حول محور فرد مذکور بود که در اوایل دهه ۱۹۸۰ به عنوان یک کودک پناهجو به آلمان آمد.

در سن ۱۵ سالگی، او و بسیاری دیگر از کودکان جوان پناهجو ایرانی در کلن از سوی گروهک تروریستی منافقین به عراق برده شدند تا به عنوان «کودک سرباز» علیه ایران آموزش ببینند.

در حالی که سایر قربانیان به دلیل نگرانی‌های امنیتی ترجیح دادند مصیبت دلخراش خود را در دوران اسارت در چنگال فرقه تروریستی منافقین روایت نکنند، فرد مذکور در این گزارش تصمیم گرفت سکوت خود را بشکند؛ تحقیقات نشان داد که دستکم ۴۰ کودک و جوان که به عنوان پناهجو بدون والدین خود به کلن رفته بودند، در اواسط دهه ۱۹۹۰ به صورت قاچاق از سوی منافقین به عراق منتقل شدند.

فرد مذکوریکی از آن‌ها بود که حداقل ۱۲ سال را در کمپ اشرف، مقر بدنام فرقه تروریستی در آن زمان گذراند؛ این اردوگاه از آن زمان بسته شده و به آلبانی منتقل شده است، جایی که مادر فرد مذکور نیز در آنجا زندگی می‌کند.

فرد فوق الذکر آخرین بار در تابستان ۲۰۱۹ در رستورانی در تیرانا اجازه یافت مادرش را ببیند؛ هنگامی که به مادرش کمک کرد تا از اردوگاه فرار کند.

در این گزارش به نقل از این فرد آمده است که او «در برابر شستشوی مغزی» توسط منافقین مقاومت کرده و به ندرت افکار واقعی خود را بیان می‌کرد.

این رسانه آلمانی در گزارش خود می‌نویسد: بیشتر ۴۰ کودک خردسالی که گمان می‌رود از کلن (توسط منافقین) به صورت غیرقانونی به عراق منتقل شده اند، طبق گزارش‌ها در این مدت خارج شده اند. گفته می‌شود بسیاری از آن‌ها دوباره در کلن زندگی می‌کنند.

حمایت پارلمان آلمان از منافقین

بر اساس تحقیقات چند ماهه، آرشیو و اسناد داخلی، این سایت خبری فاش کرد که فرقه تروریستی منافقین در اروپا و آمریکا تحت عنوان «شورای ملی مقاومت ایران» فعالیت می‌کند و مقر آن در آلمان در یکی از محله‌های برلین قرار دارد.

این گروه در آلمان از حمایت «کمیته همبستگی آلمان برای ایران آزاد» (DSFI) برخوردار است که از جمله رئیس سابق بوندستاگ را در هیئت مشاوران خود دارد.

قانونگذاران آلمانی - از جمله توماس ارندل (اتحادیه سوسیال مسیحی)، لوکاس کوهلر (حزب دموکرات آزاد)، و برنهارد دالدروپ (حزب سوسیال دمکرات) - اغلب در رویداد‌هایی که توسط منافقین و DSFI سازماندهی شده، شرکت کرده اند.

«نوربرت لامرت» که از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۷ به عنوان دوازدهمین رئیس پارلمان آلمان فعالیت می‌کرد، در مراسم‌هایی که توسط سرکرده منافقین، میزبانی می‌شد نیز شرکت می‌کرد.

گزارش «Zeit Online» به نقل از منابع ناشناس فاش کرد که سیاستمداران ارشد آلمانی برای پذیرش بسیاری از این پناهجویان جوان پس از ترک اردوگاه اشرف در عراق، با DSFI کار کردند و بیشتر آن‌ها پس از ورود به آلمان در برلین در یک ویلا به نوعی بازداشت شدند.

یکی از آن‌ها در این گزارش گفته است: فکر می‌کردیم به اروپا می‌آییم اما در برلین، مقام‎های سازمان به نظارت ذهنی، عاطفی، اجتماعی و مالی ما ادامه دادند.

آن‌ها وظیفه روزانه خود را اینگونه تمام می‌کردند: ساعت هفت از خواب بیدار می‌شدند و شروع به کار می‌کردند، از جمله جمع آوری کمک‌های مالی در خیابان. عصرها، آن‌ها در «جلسات ایدئولوژیک» شرکت می‌کردند که در آن باید افکار ممنوعه خود را آشکار می‌کردند از جمله در مورد خانواده خود.

این کادر‌های درمانده منافقین نیز در معرض «کم خوابی» قرار می‌گرفتند، زیرا جلسات سیاسی گاهی در طول شب، از حوالی ساعت ۱۰ شب تا ۴ بامداد ادامه داشت.

«تخریب پیوند‌های اجتماعی» یکی دیگر از تکنیک‌های شیطانی بود که توسط منافقین استفاده می‌شد؛ آن‌ها اجازه نداشتند با خانواده، دوستان یا حتی کادر‌های همکارشان تماس بگیرند.

آن‌ها همچنین از هرگونه اطلاعات بیرونی منع می‌شدند و از خواندن روزنامه‌ها و مجلات یا گوش دادن به رادیو یا موسیقی محروم بودند و اینترنت به شدت محدود شده بود.

حمایت منافقین از سوی مقام‎های ارشد آمریکا

گزارشی در روزنامه گاردین که در جولای ۲۰۱۸ منتشر شد، می‌گوید ترفیع «جان بولتون» به عنوان مشاور امنیتی ترامپ «این گروه را دوباره تقویت کرد» و به آن کمک کرد «گذشته مبهم خود را دفن کند و خود را به عنوان یک جایگزین دموکراتیک و مردمی برای جمهوری اسلامی نشان دهد».

«رودی جولیانی»، وکیل شخصی دونالد ترامپ نیز به طور مرتب در تجمعات منافقین حضور داشته است؛ جولیانی «یادش نمی‌آید که منافقین در طول سال‌ها چقدر پول به او پرداخته‌اند» و معتقد است که نام‌گذاری قبلی این گروه به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی «یک اشتباه» بوده است.

این گروهک همچنین در اعطای هدایا به احزاب مشارکت داشته است؛ طبق گزارش روزنامه «ال پاییس» در ژانویه ۲۰۲۰، گروه راست افراطی Vox که سومین بلوک بزرگ در پارلمان اسپانیا با ۵۲ قانونگذار است، در سال ۲۰۱۳ با حدود یک میلیون یورو توسط گروهک تروریستی منافقین ایجاد شد.

این لابی سیاسی به گروهی که تا سال ۲۰۱۲ در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا بود کمک کرده تا سال‌ها از زیر ذره بین نظارت بگریزد و حتی دادگاه‌ها نیز در چندین نوبت به کمک آن‌ها آمده‎اند.

در مارس ۲۰۱۹، یک دادگاه آلمانی به هفته نامه «اشپیگل» دستور داد بخش‌هایی از مقاله‌ای را که این گروهک تروریستی را به دست داشتن در «شکنجه و ترور روانی» متهم می‌کرد، حذف کند.

این دادگاه در حکم خود اعلام کرده بود که اگر قسمت‌های مربوط به اردوگاه «ترور روانی» منافقین در آلبانی از مقاله حذف نشود، «اشپیگل» را ۲۵۰ هزار یورو (حدود ۲۸۲ هزار دلار) جریمه خواهد کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *