آغاز عملیاتی دیگر علیه مردم یمن/ تلاش عربستان برای بازگرداندن رییس جمهور مخلوع به صنعا

23:13 - 01 ارديبهشت 1394
کد خبر: ۴۷۰۰۹
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: عربستان درصدد بازگرداندن رییس جمهور فراری یمن به این کشور است که پس از اوج گرفتن مخالفتهای مردمی، به ریاض پناهنده شده است. سخنان سخنگوی ائتلاف متجاوزان به یمن، دقایقی پس از آتش‌بس در این مورد و نیز دستور عصر امروز شاه عربستان به گارد ملی این کشور برای مشارکت در تجاوز به یمن، گویای فاز تازه دسیسه توطئه‌گران علیه یمن است.

: عربستان درصدد بازگرداندن رییس جمهور فراری یمن به این کشور است که پس از اوج گرفتن مخالفتهای مردمی، به ریاض پناهنده شده است. سخنان سخنگوی ائتلاف متجاوزان به یمن، دقایقی پس از آتش‌بس در این مورد و نیز دستور عصر امروز شاه عربستان به گارد ملی این کشور برای مشارکت در تجاوز به یمن، گویای فاز تازه دسیسه توطئه‌گران علیه یمن است.

به گزارش «احمد عسیری» سخنگوی ائتلاف متجاوزان به یمن دقایقی پس از اعلام رسمی پایان حملات به یمن با حضور در نشستی مطبوعاتی به تشریح چندین باره اهداف عملیات موسوم به «طوفان قاطع» پرداخت.

وی با ادعای موفقیت آمیز بودن عملیات طوفان قاطع، اعلام کرد: عملیات ما در تحقق اهدافش دقیق بوده و حملات هوایی ما به 2415 رسید.

عسیری با بیان اینکه فرماندهی ائتلاف به درخواست دولت و شخص «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور یمن، پایان عملیات را اعلام کرد،‌ افزود: عملیات «بازگرداندن امید» به منظور حمایت از دولت یمن برای حضور در خاک کشورش بزودی آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه هرگاه فرماندهی ائتلاف نیازی به تحقق اهداف ببیند، عملیات نظامی از سر گرفته خواهند شد، مدعی شد که عملیات موسوم به بازگرداندن امید نیمه امشب آغاز خواهد شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *