آغاز طرح نورزی سازمان تعزیرات و کنترل بازار / اصانلو: با تخلفات بازاری محتکران و گرانفروشان برخورد قاطع می‌شود

10:00 - 08 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۷۸۴
آغاز طرح نورزی سازمان تعزیرات و کنترل بازار / اصانلو: با تخلفات بازاری محتکران و گرانفروشان برخورد قاطع می‌شود
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، گفت: در این دوره جدید در سال‌جاری تخلفات قابل اغماض نیست و با متخلفان، محتکران و گرانفروشان برخورد قاطع و باز دارنده خواهد شد. 

خبرگزاری میزان - نشست خبری احمد اصانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی به مناسبت نزدیکی به ایام مبارک ماه رمضان و فرارسیدن نوروز با محوریت (آغاز طرح نوروز و ماه مبارک رمضان) امروز در سازمان تعزیرات حکومتی با جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

احمد اصانلو در این نشست با تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از حضار، اظهار کرد: مسئولیت اصلی بر بازار، قیمت گذاری و توزیع و عرضه کالا‌ها و... برعهده سازمان صمت، جهاد کشاورزی وسایر مراجع نظارتی است.

وی افزود: سازمان تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به پرونده‌ها و تخلفات است، اما با توجه به التهابات بازار بر اساس نوسانات قیمت ارز و در آستانه نوروز در سال‌جاری متفاوت خواهد بود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه از امروز به مدت ۲ ماه در قالب طرح نوروزی و گشت‌های مشترک تعدادی از روسای سازمان در میدان حاضر هستد، افزود: روسا شعب باتوجه به اختیارات بر اساس مصوبه سران قوا در مرحله بدوی و بدون قطعی شدن رای به تخلفات رسیدگی می‌کنند.

اصانلو با بیان اینکه تمامی کسبه بازار، تولید کنندگان و... قانونمند هستند، تاکید کرد: در این دوره جدید در سال‌جاری تخلفات قابل اغماض نیست و با متخلفان، محتکران و گرانفروشان برخورد قاطع و باز دارنده خواهد شد.

وی با بیان اینکه وظیفه سازمان تعزیرات تنها رسیدگی به تخلفات حوزه بازاری نیست، افزود: ۹۵ درصد پرونده‌های تخلفات کالا و ارز نیز در سازمان تعزیرات تشکیل می‌شود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی مسئولیت اصلی نظارت بر بازار از حیث بابیان اینکه قیمت گذاری و شبکه‌های توزیع و حسن اجرای ضوابط قیمت گذاری و ... برعهده وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی و از حیث نظارت بر مراکز صنفی وظیفه اتاق اصناف است، تاکید کرد: سازمان تعزیرات مرجع رسیدگی به تخلفات است.

اصانلو با بیان اینکه برغم اینکه بر اساس قانون مصوب مجمع تشخیص تمام امور نظارت بر بازار به دولت واگذار شده است، افزود:، اما در اجرای مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام ما از حیث نظارت بر بازار به دلیل تشدد و موازی کاری مراکز ساختار فعلی نظارت بر بازار ناکارامد شده است.

وی ادامه داد: سازمان تعزیرات پیشنهاد داده تا نظارت بر بازار را به سازمان واگذار کنند.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی تاکید کرد: وظیفه اصلی سازمان تعزیرات رسیدگی به تخلفات حوزه کالا و ارز و قاچاق کالا وارز است که تعزیرات تشکیل می‌شود بنابراین وظیفه اصلی سازمان تعزیرات رسیدگی دقیق و عادلانه به این پرونده‌ها است.

اصانلو با اشاره به آغاز گشت‌های مشترک نوروز و ماه رمضان ۱۴۰۲ از امروز گفت: تفاوتی گشت‌های این دوره  این است که روسای شعب به جای اینکه در شعبه بشینند خودشان در میدان حضور دارند.

وی ادامه داد: تفاوت دیگری این دوره این است که تخلفات قابل گذشت نیست و برخورد شدید با تخلفات خواهد شد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: تفاوت سوم این است که در کنار نظارت و بازرسی و حضور گشت‌های مشترک در کسبه جزء برنامه ریزی شده تا حضور مؤثرتری در مراکز تولید و توزیع داشته باشیم و در قالب شعب ملی قرار است که بر شرکت‌های واردکننده کالا‌های عمده نیز نظارت شود.

اصانلو با اشاره به این که متاسفانه نوسانات بازار و قیمت ارز ابزاری شده که برخی کالا‌هایی را که با ارز ۲۸ هزار تومانی وارد کرده اند به بهانه افزایش قیمت ارز، تغییر قیمت دهند که توجیهی ندارد.

وی ادامه داد: سازمان تعزیرات تاکید کرده که شرکت‌های وارد کننده کالا باید کالا‌های خود را به قیمت ارزی که وارد شده عرضه کنند.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به اینکه بر ضابطانن سازمان نیز نظارت داریم، افزود: در خصوص ۲ نفر از مدیران وزارت صمت و جهادکشاورزی پرونده تشکیل شده و هر ۲ محکوم به برکناری از سمت خود شده اند.

 

اصانلو عنوان کرد: روسای شعب سازمان تعزیرات حکومتی که در طرح ویژه در باید در میدان حضور داشته باشند باید به پرونده های شعبه خود نیز رسیدگی  کنند.


وی با بیان اینکه در تهران به لحاظ جمعیت بالا برنامه ویژه جهت نظارت بر بازار داریم، افزود: در این ۲ ماه ۱۰۰ نفر از روسای شعبه در تهران در طرح ویژه گشت های مشترک حضور خواهند داشت.


رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با تاکید بر این موضوع که در سازمان تعزیرات رسیدگی به شکایات رایگان است. افزود: با نهادها و مسئولانی که کم کاری داشته باشند نیز برخورد قاطع خواهد شد.


اصانلو هشدار داد:سازمان تعزیرات بازرس انفرادی ندارد و در قالب طرح مشترک با ماشین و آرم مخصوص تعزیرات و روسا با کارت شناسایی در بازار حضور دارند و کسبهو نهادها مواظب کلاهبرداری در غالب مامور سازمان تعزیرات باشند.


وی افزود: با رمز " یا زهرا " از امروز طرح ویژه تعزیرات اجرا خواهد شدو در طرح جدید با محتکران و گران فروشان و ... برخورد قاطعی صورت می گیرد.


رئیس سازمان تعزیرات به جریمه ۱۴ هزار میلیارد تومانی یک شرکت خودروسازی اشاره کرد و افزود: یکشرکت لوازم خانگی نیز به ۳۰۰ میلیارد تومان محکوم شده که شاید قادر به پرداخت جریمه ی محکومیت نباشند اما می‌خواهیم آنها را  نقره داغ کنیم.

اصانلو همچنین بیان کرد: اگر حضور شعب ملی سازمان تعزیرات حکومتی در حوزه کنترل قیمت لبنیات در تابستان ورود نداشت، شاید تابستان امسال و در ماه های گذشته نیز شاهد افزایش بی رویه قیمت ها بودیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *