کتاب «رنگ در عکاسی» به چاپ چهاردهم رسید

8:34 - 21 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۷۸۱
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
کتاب «رنگ در عکاسی» به چاپ چهاردهم رسید
چاپ چهاردهم کتاب «رنگ در عکاسی» تألیف هارلد مانته با ترجمۀ پیروز سیار از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

خبرگزاری میزان - روابط‌عمومی انتشارات سروش؛ عکس رنگی در برابر عکس سیاه و سفید «ابزار» کاملاً تازه‌ای است که شایسته است به‌صورت نوی نیز به کار گرفته شود. با عکاسی رنگی کردن از اشیائی که در برابر دوربین قرار می‌گیرند، فقط بازتابی رنگی صورت نمی‌گیرد. بازی رنگ‌ها در قاب عکس موضوع زیبایی‌شناختی پیچیده‌ای است که اشراف بر آن نیازمند آموزش جدی و تجربۀ طولانی است.

 

کتاب حاضر، جلد دوم و در واقع مکمّل کتاب ترکیب‌بندی در عکاسی است، و همراه با آن مجموعۀ باارزشی از شناخت‌های پایه‌ای هنر عکاسی را شکل می‌دهد. هارلد مانته که یکی از پیروان مکتب باوهاوس است در این اثر کوشیده نظریه‌های چند تن از استادان آن هنرسرا درخصوص هنر نقاشی را بر هنر عکاسی انطباق دهد. او قوانین ترکیب رنگ‌ها را تشریح می‌کند و با عکس‌هایی که فراهم آورده مثال‌هایی گویا در اختیار علاقه‌مندان هنر عکاسی می‌گذارد.

 

با عکاسی رنگی از اشیایی که در برابر دوربین قرار می‌گیرند، فقط بازتابی رنگی صورت نمی‌گیرد. بازی رنگ‌ها در قاب عکس موضوع زیبایی‌شناختی پیچیده‌ای است که اشراف بر آن نیازمند آموزش جدی و تجربه طولانی است.

 

در این کتاب خواننده نسبت بـه جنبه‌های مختلف «نظریة رنگ‌ها»، که به‌طور عمده از یوهانس ایتن و کتاب هنر رنگ او الهام گرفته، شناخت پیدا می‌کند و با تأثیرات روانی رنگ‌ها و کیفیت و گونه‌های مختلف توافق و تضاد رنگ‌ها آشنا می‌شود.

 

مانته در این اثر مهم‌ترین رکن هنری عکاسی رنگی، یعنی قانون‌های مربوط به اصول ترکیب رنگ‌ها، را برای خواننده تشریح می‌کند و به‌واسطة عکس‌هایی گویا و هنری، سهولت بیشتری در این کار به وجود آورده است. مشخصة رنگ‌های مختلف، تضاد‌های رنگ‌ها، توافق‌های رنگ‌ها، منبع‌های نور، ساخت تصویر و ترکیب رنگ‌ها، و اطلاعات فنی، فصول کتاب را تشکیل می‌دهند.

 

هارالد مانته در ۱۹۳۶ در برلین متولد شد. وی عکاس، هنرمند و طراح آلمانی است و از سال ۱۹۶۰ تأثیر زیادی بر عکاسی رنگی در آلمان گذاشته است. او از نسل دوم دانشجوی باهاوس بود و ایده‌های استادان مشهور باهاوس را به عکاسی تبدیل کرد. کتاب‌های درسی او در زمینه ترکیب‌بندی و طراحی رنگ در سراسر جهان شناخته شده است.

 

چاپ چهاردهم این کتاب در ۱۰۷ صفحۀ مصور رنگی خشتی بزرگ، شمارگان ۱.۰۰۰ نسخه و با قیمت ۲۷۵.۰۰۰ تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

 

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ ۸۸۳۱۰۶۱۰ و یا فروشگاه اینترنتی با شمارۀ ۶۶۴۱۵۴۰۱ تماس حاصل نمایند. همچنین از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ انتشارات سروش به شماره ۰۹۹۲۱۶۰۵۱۱۹ و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام نمایند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *