رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اسامی اولین خودرو‌های وارداتی سامانه فروش اعلام شد

13:23 - 07 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۶۵۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
اسامی اولین خودرو‌های وارداتی سامانه فروش اعلام شد
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با واردات خودرو گفت: عرضه چانگان مدل CS35 PLUS و CS55 در نخستین نوبت فروش خودروهای وارداتی قطعی شده است و اسامی سایر خودروهای وارداتی که همه مجوزها را دریافت کرده‌اند، پس از تائید به اطلاع مردم خواهند رسید.

خبرگزاری میزان - امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در خصوص ابهامات موجود در فضای مجازی در خصوص واردات خودرو گفت: در حال حاضر در شرایط و مقطعی هستیم که کار ثبت‌نام از متقاضیان خودرو‌های وارداتی در حال انجام است.

وی با اشاره به مطرح شدن برخی ابهامات درباره خودرو‌های وارداتی در فضای مجازی ادامه داد: هدف‌مان این نیست که با دریافت ۵۰۰ میلیون تومان از متقاضیان خرید خودرو‌های وارداتی بدون هیچ اطلاع‌رسانی از نوع خودرو و زمان تحویل خریداران را سردرگم کنیم و هیچ اطلاعاتی را در اختیارشان قرار ندهیم.

سخنگوی وزارت صمت اضافه کرد: به ما حق بدهید که بخشی از ابهامات به دلیل اقتضائات مربوط به تحریم قابل اطلاع‌رسانی نیست، اما زمانی‌که شما در بازه زمانی مشخص خودرو را در سامانه ثبت‌نام و خریداری می‌کنید، متوجه همه چیز خواهید شد.

وی اضافه کرد: این بدین معنا که انتخاب‌هایی را که عرضه‌کنندگان در سامانه قرار می‌دهند، همه اطلاعات شامل مدل خودرو و کشور مربوطه به‌صورت شفاف برای انتخاب شما وجود دارد و پس از مشاهده این مراحل ادامه فرایند تکمیل وجه و دریافت خودرو را طی خواهید کرد.

قالیباف با اشاره به زمان تحویل خودرو‌های وارداتی پس از تکمیل ثبت‌نام و واریز وجه تاکید کرد: زمان تحویل سه ماهه اعلام شده و علت آن هم این است که خودرو‌ها برای ما تولید نشده‌اند که توسط شرکت‌های سازنده برای ما کنار گذاشته باشند بلکه پس از سفارش خودرو باید تولید و حمل شود که مقداری زمان‌بر است.

وی در ادامه تاکید کرد: اما خیالتان راحت باشد در زمان مقرر سه ماه و احیاناً زودتر یا دیرتر که در قرارداد ذکر می‌شود خودرو به دست شما خواهد رسید.

سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه عرضه چانگان مدل CS35 PLUS و CS55 در نخستین نوبت فروش خودروهای وارداتی قطعی شد که بلافاصله پس از قرعه‌کشی برای فروش عرضه می‌شود، گفت: اسامی سایر خودروهای وارداتی که همه مجوزها را دریافت کرده‌اند، بلافاصله به اطلاع مردم خواهند رسید.

پیش فروش خودرو‌های داخلی از ۱۰ اسفند

به گزارش شاتا، عبدالله توکلی لاهیجانی، مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت، از فروش یکپارچه انواع خودرو‌های داخلی از روز چهارشنبه خبر داد و گفت: در این طرح فروش، ایران‌خودرو، سایپا و خودروسازان بخش خصوصی محصولات خود را عرضه می‌کنند.

وی اضافه کرد: در این طرح، قرعه‌کشی انجام نمی‌شود و همه ثبت‌نام‌کنندگان، خودرو دریافت خواهند کرد.

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت همچنین گفت: زمان تحویل خودرو بین سه ماه تا یکسال برای متقاضیان متفاوت خواهد بود؛ همچنین در صورت تمایل نداشتن مشتریان به دریافت خودرو با زمان انتظار بیشتر، می‌توانند انصراف خود را اعلام و پول خود را از حساب وکالتی خارج کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *