رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

روایتی از وضعیت مرگبار مهاجران در مرزهای آمریکا

15:49 - 06 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۵۲۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
روایتی از وضعیت مرگبار مهاجران در مرزهای آمریکا
سالانه موارد بسیاری از مرگ و میر در طول مرزهای آمریکا و مکزیک روی می‌دهد و بسیاری نیز ناپدید می‌شوند و هرگز اجساد آنها پیدا نمی‌شود.

خبرگزاری میزان - هزاران مهاجر غیرقانونی هر روز از مرز آمریکا و مکزیک عبور می‌‎کنند، اما بسیاری از آن‌ها در مزارع وسیع تگزاس ناپدید می‌شوند و از بین می‌روند؛ چندین سازمان غیردولتی در جستجوی آن‌ها کمک می‌کنند و سعی دارند به خانواده‌ها در یافتن عزیزانشان کنند.

به گزارش «یو اس‌ای تودی»، حدود هفت ماه از ناپدید شدن «خوزه آنتون» در مرز‌های آمریکا می‌گذرد؛ آخرین باری که خانواده‌اش با او صحبت کردند، آگوست ۲۰۲۲ بود، درست قبل از اینکه او از مرز آمریکا و مکزیک عبور کند.

شاهدان گفتند که این جوان ۲۷ ساله سعی کرد از طریق شهر مرزی رینوسا در مکزیک وارد خاک آمریکا شود؛ او کارت شناسایی ونزوئلایی خود را همراه نداشت و هیچ نشانه‌ای به همراه نداشت تا به مقامات یا گروه‌های محلی کمک کند بقایای او را شناسایی کنند.

این تنها یک مورد مجزا و مربوط به «آنتوان» نیست، بلکه بخش کوچکی از یک تراژدی قاره‌ای است؛ سازمان بین‌المللی مهاجرت برآورد می‌کند که مرز با مکزیک بیش از ۴ هزار کشته از سال ۲۰۱۴ داشته است، اما این رقم احتمالاً بیشتر است، زیرا بسیاری از آن‌ها مانند آنتون هنوز مفقود هستند.

تنها در ماه ژانویه، مرکز حقوق بشر تگزاس جنوبی ۶۵ مفقود شده را مستند کرد؛ این نهاد هر روز از اقوام مهاجران مستقر در شهر‌های دیگر آمریکا یا آمریکای لاتین گزارش‎هایی از این دست دریافت می‌کنند.

این سازمان غیردولتی کوچک مستقر در شهر بروکس، برای حقوق مهاجران غیرقانونی در تگزاس، چه فوت شده و چه زنده، مبارزه می‌کند و خانواده‌ها به شدت به دنبال آن‌ها هستند.

ادواردو ادی کانالز، موسس این سازمان غیردولتی، گفت: تگزاس جنوبی محل دفن بسیاری از مهاجران است. اجساد بیش از ۹۲۰ نفر را پیدا کرده است.

بسیاری از مهاجران هنگام تلاش برای دور زدن این کنترل‌ها در مزارع گم می‌شوند و اغلب بر اثر کم آبی، نیش مار یا نوشیدن آب آلوده می‌میرند؛ در جنوب تگزاس، نجات مهاجران در شرایط بحرانی یا بازیابی اجساد افرادی که موفق به انجام این کار نشده‌اند، در مقایسه با سایر گذرگاه‌های مرزی در آمریکا به یک کار دشوارتر تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *