استاندار تهران: احتمال تمدید طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات در سال آینده وجود دارد

9:55 - 06 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۴۲۱
استاندار تهران: احتمال تمدید طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات در سال آینده وجود دارد
استاندار تهران با بیان اینکه اصل طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات برای مدیریت ترافیک است، گفت: احتمال تمدید این طرح برای سال آینده وجود دارد.

خبرگزاری میزان - ایرنا نوشت: علیرضا فخاری گفت: به منظور مدیریت ترافیک تهران تصمیم گرفته شد که طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات امسال اجرایی شود.

وی افزود: در این چند ماه اخیر نتایج این طرح بصورت دقیق بررسی نشده اما طبق گفته کارشناسان حمل و نقل و ترافیک اجرای این طرح در کاهش ترافیک زمان اوج تردد مردم موثر بوده است.

استاندار تهران ادامه داد: بزودی با حضور کارشناسان و دستگاه های مربوطه این طرح بصورت دقیق بررسی خواهد شد و در صورت موثر بودن و نیاز به اجرای آن این طرح را نیز برای سال آینده تمدید می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات اصلی شهر تهران به موضوع آلودگی هوا و ترافیک اختصاص دارد که این مشکلات در کوتاه مدت قابل انجام نیست.

به گفته استاندار تهران، باید برنامه ها بصورت کوتاه و بلندمدت اجرایی شود و تهران بشدت به نوسازی و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی نیاز دارد.

براساس اعلام استانداری تهران طرح شناورسازی ۲ ساعته فعالیت ادارات شهر تهران اجرا شد و به منظور کاهش پیک ترافیکی مهر، مقرر شد شروع کار ادارات و سازمان‌های شهر تهران از ساعت هفت تا ۹ صبح به صورت شناور در نظر گرفته شود.

مطابق این مصوبه تغییری در میزان حضور کارمندان در طول روز مطابق ضوابط و مقررات در محل کار ایجاد نخواهد شد و متناسب با ساعت ورود کارمندان به صورت شناور در محل کار، ساعت پایان کار در همان روز به صورت شناور تعیین می شود. ساعت شروع خدمات رسانی بانک ها نیز ساعت هفت صبح و زمان حضور کارمندان در بانک هم ساعت ۶:۳۰ اعلام شد.

همه ساله با بازگشایی مراکز آموزشی حجم ترافیک پایتخت در مهرماه افزایش قابل توجهی داشته و با توجه به فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس و مترو ضروری است که در این خصوص مدیریتی در زمان رفت و آمد کارکنان دولت و دانش پژوهان انجام شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: استاندار تهران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *