گفت‌وگو|

شجاعی: پورسلمان به شرط مستقل بودن می‌تواند موفق باشد/ افت سابر به خاطر مسائل روحی است

8:45 - 08 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۳۵۰
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
شجاعی: پورسلمان به شرط مستقل بودن می‌تواند موفق باشد/ افت سابر به خاطر مسائل روحی است
کارشناس و مربی شمشیربازی گفت: باقرزاده می‌تواند به پیشرفت شمشیربازی کمک کند به شرطی که دنبال حواشی نباشد.

میثم شجاعی در گفت‌وگو با میزان، درباره انتخاب پورسلمان به عنوان رییس جدید فدراسیون شمشیربازی، اظهار داشت: پس از اتفاقاتی که سال گذشته و در اواخر دوران سرپرستی باقرزاده رخ داد که اختلاف و دلخوری بیشتر پیشکسوتان و قهرمانان این رشته را در پی داشت، بالاخره پورسلمان با رای اکثریت مجمع جایگزین باقرزاده شد. با آمدن پورسلمان قرار شده همه حواشی و اختلافات کنار گذاشته شود تا با همدلی بیشتر شمشیربازی دوباره در مسیر درست قرار گیرد. پورسلمان تنها کاندیدای انتخابات بود و این میزان رای برای تایید ریاستش قابل پیش‌بینی بود. حضور پورسلمان می‌تواند مثبت باشد چرا که خودش ورزشکار بوده و سابقه دبیرکلی کنفدراسیون شمشیربازی آسیا را دارد و در المپیک هم به عنوان داور حضور داشته است. از همین رو به خوبی متوجه حرف دل شمشیربازان است. مطمئنم پورسلمان می‌تواند موفق باشد به شرطی که کاملا مستقل تصمیم بگیرد و کسی از بیرون دخالت نداشته باشد.

این مربی شمشیربازی در واکنش به انتخاب باقرزاده به عنوان نایب رییس این فدراسیون، گفت: باقرزاده باوجود تمامی اتفاقاتی که در سال‌های آخر ریاستش رخ داد، به دلیل نزدیک به ۲ دهه ریاست در فدراسیون شمشیربازی تجربیات زیادی دارد و از آنجایی که در کنفدراسیون شمشیربازی آسیا هم پُست داشت، می‌تواند به پیشبرد اهداف شمشیربازی کمک کند به شرطی که نیتش کمک کردن باشد، اما اگر دنبال حواشی باشد و دوباره درصدد حذف مخالفانش باشد همان روند ناامید کننده سال‌های اخیر در فدراسیون ادامه پیدا خواهد کرد و حواشی دوران خودش را به فدراسیون تحت ریاست پورسلمان انتقال خواهد داد.

وی در مورد افت تیم سابر نسبت به ۳-۴ سال اخیر، گفت: با حضور ورزشکارانی مانند عابدینی، پاکدامن، رهبری، فتوحی و باهر نزدیک به یک دهه سابر ایران به عنوان یکی از قدرت‌های آسیا و جهان شناخته شده، اما حدود ۲ سال است که به نظر می‌رسد سابر کشورمان افت کرده و نتایج اسلحه سابر مورد رضایت مردم و علاقمندان به این رشته نبوده است. در ورزش حرفه‌ای این نوسانات خیلی ناچیز طبیعی هستند و مطمئنا با سابر ایران دوباره می‌تواند به شرایط ایده‌آل خود برگردد چرا که مشکل سابریست‌هایمان در شرایط کنونی فنی نیست و بیشتر به مسائل روحی-روانی برمی‌گردد. قطعا با یک برنامه‌ریزی درست‌تر و تداوم اعزام‌ها سابر ایران می‌تواند دوباره در المپیک باشد و این بار به مدال برسد.

این کارشناس شمشیربازی با تاکید بر وضعیت نه‌چندان مساعد اسلحه‌های اپه و فلوره، اظهار کرد: کمامان ورزشکاران این دو اسلحه وضعیت خوبی ندارند و برخلاف تیم سابر، اعزام‌های مستمر و خوبی ندارند و به ندرت راهی رقابت‌های بین‌المللی می‌شوند. شرایط تا اندازه‌ای مناسب نیست که تا همین لحظه هنوز تیم اپه سرمربی ندارد و اگر داشته باشد که تاکنون معرفی نشده است. متاسفانه شکل اعزام‌ها در این دو اسلحه هم خیلی عجیب بوده و برای نمونه نفرات اعزامی به مسابقات رده‌های سنی آسیا کاملا گلخانه‌ای انتخاب شدند و جالب آنکه خبری از نفرات برتر قهرمانی کشور در لیست قهرمانی آسیا نیست. یک ورزشکار جوان وقتی زمان و جسمش را برای یک رشته ورزشی می‌گذارد، انتظار حضور در مسابقات بین‌المللی را دارد تا پیشرفت کرده و باتجربه شود. اپه و فلوره ایران در زمانی نه چندان دور در آسیا و حتی جهان نتایج خوبی کسب کرده بود و با آمدن پورسلمان می‌تواند دوباره پیشرفت کند.

شجاعی در پایان درباره حضور مجتبی عابدینی روی نیمکت تیم سابر سوئد، خاطرنشان کرد: عابدینی اخیرا کارش را به عنوان سرمربی تیم ملی سوئد آغاز کرده و همین چند روز پیش روی نیمکت این تیم در رقابت‌های جوانان اروپا حضور داشت. عابدینی برند شمشیربازی ایران است و سابر ایران را در داخل و خارج با عابدینی می‌شناسند. امیدوارم پس از گسب تجربه مربیگری در اروپا شاهد حضور دوباره این قهرمان با اخلاق در ایران باشیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *