انگلیس تحریم‌های جدیدی علیه روسیه و ایران وضع کرد

14:36 - 05 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۳۴۸
انگلیس تحریم‌های جدیدی علیه روسیه و ایران وضع کرد
وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای از اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه و ایران خبر داد.

خبرگزاری میزان - «جیمز کلورلی»، وزیر خارجه انگلیس امروز بسته جدیدی از تحریم‌ها و اقدامات تجاری هماهنگ شده بین‌المللی، از جمله ممنوعیت صادرات هر کالایی را که روسیه تا به امروز در میدان جنگ استفاده کرده است، اعلام کرد.

به گزارش وبگاه وزارت خارجه انگلیس، این ممنوعیت شامل صد‌ها کالا، قطعات هواپیما، تجهیزات رادیویی و قطعات الکترونیکی است که می‌تواند توسط مجتمع صنعتی نظامی روسیه از جمله در تولید پهپاد استفاده شود.

«کلورلی» گفت: امروز ما افرادی را که صنایع کلیدی روسیه را اداره می‌کنند تحریم می‌کنیم و متعهد می‌شویم که صادرات هر کالایی به روسیه را که این کشور در میدان جنگ از آن استفاده می‌کند، ممنوع کنیم.

در بخشی از این بیانیه با تکرار ادعای مشارکت نظامی ایران با روسیه در جنگ اوکراین آمده است: تحریم پنج نفر از مدیران ارشد ایرانی در شرکت صنایع هوایی قدس، نشان دهنده تعهد ما به ادامه فشار بر کشور‌های ثالث تامین کننده ارتش روسیه است.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه انگلیس، مدیران ارشد شرکت انرژی هسته‌ای دولتی روسیه موسوم به «روس اتم»، به علاوه مدیران دو شرکت بزرگ دفاعی روسیه، چهار بانک و افراد دیگری در روسیه تحریم شدند.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس تحریم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *