رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش ۵۰ درصدی تلفات زندان‌های آمریکا در بحبوحه همه‌گیری کووید-۱۹

11:07 - 05 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۳۱۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افزایش ۵۰ درصدی تلفات زندان‌های آمریکا در بحبوحه همه‌گیری کووید-۱۹
مرگ و میر در زندان‌های ایالتی و فدرال آمریکا در سال اول همه‌گیری کووید-۱۹ نزدیک به ۵۰ درصد افزایش یافت و در شش ایالت بیش از دو برابر شد.

خبرگزاری میزان - «نیویورک تایمز» در گزارشی جدید با استناد به اولین داده‌های جامع در مورد تلفات زندانیان آمریکا در دوران کووید-۱۹ عنوان کرد که مرگ و میر در زندان‌های ایالتی و فدرال آمریکا در سال اول همه‌گیری کووید-۱۹ نزدیک به ۵۰ درصد افزایش یافت و در شش ایالت بیش از دو برابر شد.
به گزارش «نیویورک تایمز»، بر اساس گزارش منتشر شده جهش فوق‌العاده بالای مرگ و میر در سال ۲۰۲۰ بیش از دو برابر افزایش کلی میانگین مزگ و میر در آمریکا بود و حتی از تخمین‌های افزایش درصد تلفات در خانه‌های سالمندان فراتر رفت. 
داده‌ها نشان می‌دهد که نرخ‌های بالای مرگ و میر کرونایی در زندان‌های آمریکا در سال ۲۰۲۱ هم در بسیاری از ایالت‌ها ادامه داشته است. 
بررسی داده‌ها نشان می‌دهد که ویروس کووید-۱۹ با چه سرعتی به مراکز زندانی شلوغ هجوم آورد و چگونه جمعیت سالخورده زندانیان، کمبود کادر اصلاحی و پرسنل پزشکی غیر مجهز با هم ترکیب شدند تا زندانیان را در بدترین بحران بهداشت عمومی در قرن اخیر این کشور آسیب‌پذیر کنند.
در این گزارش با استناد به داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط محققان دانشکده حقوق در دانشگاه کالیفرنیا، آمده است که ابتلا‌های کووید-۱۹ به افزایش مجموع مرگ‌ها در این مراکز منجر شد، اما مرگ‌های دیگری نیز در میان زندانیان به دلیل ابتلا به بیماری‌های دیگر، خودکشی و خشونت ثبت شده است.
بر اساس این گزارش، در مجموع، دست‌کم ۶ هزار ۱۸۲ نفر در سال ۲۰۲۰ در زندان‌های آمریکا، در مقایسه با ۴ هزار و ۲۴۰ نفر در سال قبل از آن جان خود را از دست دادند.
انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا زندان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *