وزیر امور خارجه: حل و فصل سریع موضوع مطالبات بانکی ایران از عراق اقدامی مفید برای آینده تعاملات اقتصادی دو کشور است

17:45 - 04 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۲۶۵
وزیر امور خارجه: حل و فصل سریع موضوع مطالبات بانکی ایران از عراق اقدامی مفید برای آینده تعاملات اقتصادی دو کشور است
وزیر امور خارجه در دیدار با شیخ همام حمودی، رئیس مجلس اعلای عراق، با تشریح آخرین وضعیت تعاملات سیاسی و اقتصادی، حل و فصل سریع موضوع مطالبات بانکی ایران از عراق را اقدامی مفید برای آینده تعاملات اقتصادی دو کشور دانست.

خبرگزاری میزان – بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در ادامه دیدار‌های خود با مقامات و شخصیت‌های سیاسی عراقی، روز پنجشنبه، چهارم اسفند با شیخ همام حمودی، رئیس مجلس اعلای عراق دیدار نمود.

 
در این دیدار، وزیر امور خارجه کشورمان، تشکیل دولت جدید عراق را به رئیس مجلس اعلای عراق تبریک گفته و از مساعی ایشان جهت شکل گیری اجماع در تشکیل دولت قدردانی نمود.

امیرعبداللهیان با تشریح آخرین وضعیت تعاملات سیاسی و اقتصادی، حل و فصل سریع موضوع مطالبات بانکی ایران از عراق را اقدامی مفید برای آینده تعاملات اقتصادی دو کشور دانست.


شیخ همام حمودی نیز در این دیدار، مجلس اعلای اسلامی عراق را بعنوان شجره طیبه‌ای، یادگار حضرت امام خمینی (ره) و حمایت‌های امام خامنه‌ای نامیده و تاکید نمود که پس از سقوط صدام، تا ده سال عراق بدلیل اشغال نظامی، جنگ داخلی و داعش، اساسا استقلالی واقعی نداشت و الحمدلله به تدریج به سمت این استقلال مقدس حرکت کرده و بدان دست یافت.


ایشان تعاملات اقتصادی و بویژه واردات گاز و برق عراق از ایران را بسیار پراهمیت دانسته و خواسته بحق ایران جهت تسویه حساب معوقات بانکی را کاملا منطقی و سزاوار پیگیری جدی دانست.

 انتهای پیام/


برچسب ها: وزیر امور خارجه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *