شمخانی برای امضای سند همکاری امنیتی به عراق سفر می کند

17:29 - 04 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۲۶۳
شمخانی برای امضای سند همکاری امنیتی به عراق سفر می کند
وزیر امور خارجه در دیدار با قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق، حضور هرگونه جریانات ضدانقلاب و جدایی طلب در اقلیم کردستان را غیرقابل قبول دانست و این مساله را موجب ایجاد تهدیدات علیه کشورمان، عراق و حتی اقلیم کردستان اعلام نمودند. 

خبرگزاری میزان – بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان، در دیدار روز پنجشنبه، چهارم اسفند با قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق، موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را با طرف عراقی مورد بررسی قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار، از تلاش‌های الاعرجی جهت مدیریت موضوعات امنیتی در مرز‌های دو کشور، تشکر نمود.

وی ضمن اعلام حمایت همیشگی ایران از عراق پیشرفته و با ثبات، از اینکه دو کشور موفق به تشکیل کمیته عالی امنیتی جهت رفع برخی نگرانی‌های موجود در اقلیم کردستان عراق شدند، ابراز خرسندی نموده و از سفر قریب الوقوع امیر شمخانی به عراق جهت امضا سند همکاری امنیتی با عراق خبر داد.

امیرعبداللهیان، حضور هرگونه جریانات ضدانقلاب و جدایی طلب در اقلیم کردستان را غیرقابل قبول دانسته و این مساله را موجب ایجاد تهدیدات علیه کشورمان، عراق و حتی اقلیم کردستان اعلام نمودند.

وزیر خارجه کشورمان ضمن تشریح تعاملات منطقه‌ای ایران، آخرین وضعیت مذاکرات برجام و سایر موضوعات منطقه‌ای را به اطلاع طرف عراقی رساند.

قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق نیز در این دیدار، ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برخی توطئه‌های اخیر جهت ضربه به نظام ج ا ایران را توهم خواند.

الاعرجی در بیان اهمیت تعاملات منطقه‌ای، تاکید نمود که اگر تعاملات بین کشور‌های منطقه به شکل گسترده وجود داشته باشد، جایی برای حضور بیگانگان در منطقه باقی نمی‌ماند.

مشاور امنیت ملی عراق، وجود هر گونه تهدید علیه ج ا ایران از داخل عراق را غیر قابل قبول و مردود دانسته و ضمن پاسداشت یاد سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، بر ضرورت نهایی شدن پرونده ترور غیرانسانی این شهدا، تاکید نمود.

انتهای پیام/


برچسب ها: وزیر امور خارجه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *