رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:مساجد کانون اخلاق و ایمان با کارکرد‌های بسیار متنوع و ارزشمند است که می‌تواند نقش مهمی در سازش اختلافات ایفا کند

16:44 - 04 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۲۵۴
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:مساجد کانون اخلاق و ایمان با کارکرد‌های بسیار متنوع و ارزشمند است که می‌تواند نقش مهمی در سازش اختلافات ایفا کند
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی تاکید کرد: می‌بایست از مساجد، هم برای آموزش‌های حقوقی مردم و نمازگزاران استفاده کرد و هم از ریش سفیدان و مومنین نمازگزار برای اصلاح ذات البین مردم بهره گرفت.


خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی رئیس کل آذربایجان غربی در جلسه بررسی و تبادل نظر در کارگاه تخصصی حقوق یاران و شورا‌های صلح و سازش مساجد که با همکاری دادگستری استان و سازمان بسیج حقوقدانان استان برگزار می‌شد با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: باید با اعتقاد راسخ و عمل‌گرایی به مقوله آموزش مبانی حقوقی و قضایی و استفاده از همه ظرفیت‌ها در امر پیشگیری از جرم و سازش بین مردم ورود کنیم و در این زمینه اقدامات ریشه‌ای و بنیادی را دنبال کنیم و منشاء ایجاد پرونده به دادگستری را یافته و دوای درد آن را پیدا کنیم.

عتباتی افزود: می‌بایست از مساجد، هم برای آموزش‌های حقوقی مردم و نمازگزاران استفاده کرد و هم از ریش سفیدان و مومنین نمازگزار برای اصلاح ذات البین مردم بهره گرفت، چرا که از ابتدا هم مسجد کانون اخلاقی و ایمانی است و کارکرد‌های بسیار متنوع و ارزشمندی در طول تاریخ انقلاب ایفاء نموده است.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اغتشاشات اخیر تاکید کرد: باید با جوانان و نوجوانان کشور که آینده سازان مملکت هستند ارتباط برقرار کنیم و آموزش‌های آنان را تقویت کنیم و آن‌ها را به سمت و سوی ارزش‌های انقلاب و اخلاقیات جامعه سوق دهیم و در مدارس و دانشگاه‌ها برنامه‌های آموزشی مدون داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی استان تاکید کرد: برقراری ارتباط با محیط‌های آموزشی مثل آموزش و پرورش و خصوصاً ارتباط گیری با خود دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها می‌تواند در هدایت نوجوانان و جوانان بسیار موثر و مفید واقع شود.

عتباتی در پایان به آسیب‌های فضای مجازی در بین جوانان و نوجوانان پرداخت و گفت: باید از تهدید‌های فضای مجازی که خطرناک هم است غافل نشد و این فضای ناامن را به تسلط خود در آوریم و آن را برای فرزندان عزیز کشورمان امن سازیم و این امر نیاز به کار اساسی و بنیادی و همراه با تعقل و تدبر بسیار دارد.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه به لزوم استفاده از ظرفیت مساجد محلات تاکید کرد و گفت: اگر بتوانیم از ظرفیت مساجد محلات برای حل اختلاف مردم استفاده کنیم بسیار ارزشمند خواهد بود.

در ادامه جلسه اعضای حاضر به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *