رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هاشمی: بورسیه ورزشکاران را تغییر خواهیم داد

13:11 - 04 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۲۱۳
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
هاشمی: بورسیه ورزشکاران را تغییر خواهیم داد
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: از سال آینده مبنای جدیدی را برای پرداخت بورسیه ورزشکاران ایرانی در کمیته بین‌المللی المپیک در نظر می‌گیریم.

خبرگزاری میزان - سیدمناف هاشمی پس از پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون قایقرانی اظهاراتی داشت که گزیده‌ای از آن را در زیر می‌خوانید: 

*خسروی وفا در مورد جلسه ای که با توماس باخ داشت، خودش مفصل صحبت کرد و گزارش داد. برای ارسال نامه محدودیت زمانی نداشتیم. در دستور کار هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک است، در سه، چهار محوری که خواسته بودند موارد را تهیه کردیم. مسئول بین الملل کمیته بین‌المللی المپیک ۲۷ کار کارشناسی و حقوقی انجام داد. البته هنوز ارسال نشده ولی این هفته ارسال خواهد شد.

*ناراحتی ورزشکاران از این که بورسیه کمیته بین‌المللی المپیک با ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی در اختیارشان قرار گرفته است، پاسخ داد؟ این تعهدات برای سال ۱۴۰۰ و قسمتی برای ۱۴۰۱ است. همان ورزشکار که قبول می کند بورسیه شود، بر اساس قیمت آن زمان مذاکره شده است. آن زمان قیمت ارز در بازار ۳۱ هزار تومان و ارز نیمایی ۲۸.۵۰۰ تومان بوده است. این پول چون تحریم هستیم به صورت نقد به دست ما نمی رسد و منابعی که به این صورت وارد حساب کمیته ملی المپیک IOC  می شود، در قالب هزینه بلیت یا حق عضویت فدراسیون ها پرداخت می شود و ما هزینه بورسیه ها را از حساب جاری کمیته ملی المپیک پرداخت می کنیم.

*فدراسیون هایی که گلایه دارند ببینند چقدر ارز از آن حسابی که در IOC داریم برای تهیه بلیت استفاده کرده‌اند و بعضی از فدراسیون‌ها ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار استفاده کرده اند. هیچ‌وقت حق ورزشکار را نمی خوریم. شائبه هایی که برخی ها مطرح می کنند یا فرافکنی است یا خبر ندارند. برخی فدراسیون‌ها پول را به نام فرد می گرفتند و بین چند نفر تقسیم می‌کردند که تخلف است و تمام راه‌ها را هم بسته ایم. فدراسیون هایی که در این مورد که چرا بورسیه ها با ارز نیمایی ۲۸ هزار و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت شده است گلایه دارند اگر واقعاً دلسوز هستند مابه‌التفاوت پولی که از حساب کمیته ملی المپیک در IOC گرفته اند را به ورزشکاران بپردازند. بهداد سلیمی هم در یک جلسه هیات اجرایی نسبت به این موضوع اعتراض داشت که قرار بود در جلسه بعدی هیات اجرایی با تمام جزئیات اعلام کنیم که هر فدراسیون چقدر از محل حساب کمیته ملی المپیک در IOC استفاده کرده است.

*با توجه به اینکه قیمت دلار خیلی تغییر کرده برای سال آینده مبنای جدید تعیین می‌کنیم و قیمت ارز در دو هفته اخیر را مدنظر قرار می‌دهیم و بورسیه ورزشکاران را پرداخت می‌کنیم.

*درخواست ها را به مجلس و سازمان برنامه ریزی اعلام کرده ایم. با گرانی ارز و دلار است، اگر بودجه ما ترمیم نشود سال سختی خواهیم داشت. سازمان برنامه ریزی مقداری اصلا ح کرده اما کافی نیست و ما دوبرابر عددی که در بودجه برای ما تعیین شده است، نیاز داریم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *